Ga naar inhoud

geen verbinding met proxy server


Aanbevolen berichten

Kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ? ...

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jarsteve,
 
Mijn naam is Mako en ik zal je verder begeleiden voor wat betreft de malware problemen.
Indien er vragen of onduidelijkheden zijn; stel gerust!
 
Ik merkte op dat je gebruik maakt van een Lenovo toestel. Mogelijk ten overvloede, maar ben je op de hoogte van de recente verwikkelingen i.v.m. de Superfish adware? Zie daarvoor hier en hier.

Heb je je computer gecontroleerd op deze mogelijke adware?
Indien dit nog niet het geval is kunnen we dit eveneens even bekijken mocht je dit wensen.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download E-Peek (by E Dev) naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

E-Peek installeren en gebruiken

  • Dubbelklik op het gedownloade bestand en volg de instructies op het scherm.
  • Op het einde van de installatie zal E-Peek automatisch starten.
  • Klik OK op het eerste scherm en vervolgens "Scan".
  • Wanneer de scan beëindigd is zal er een logbestand openen. Voeg dit bestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de volgende locatie: C:\Program Files\E Dev\E Peek1.9.9.0\Logs\EPeek.txt.)




Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    chromelook;
    firefoxlook;
    torpigcheck;
    startupall;
    filesrcm;
    services-list;
    emptyfolderscheck;delete
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

Veel succes! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses voor mijn afwezigheid. Ik merkte zelf op dat toen ik de laptop afsloot en heropstartte de problemen verdwenen waren. Echter, nu lijken ze weer de kop op te steken. Voor de zekerheid heb ik een nieuw logje gemaakt.

 

Nu, in het verleden heb ik gemerkt dat als ik zoek.exe gebruik, het 'automatisch geïnstalleerde' poki startmenu wordt verwijderd. Ik zou dit echter graag behouden. Is dit mogelijk?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Bedankt voor je reactie. Probeer het topic en de vervolginstructies nu goed op te volgen, op die manier voorkomen we dat er in de tussentijd ongewenste zaken gebeuren op de computer.

 

Logje van RSIT is prima. Kan je even de scans uit bericht #5 uitvoeren aub?

 

Wat betreft Poki en Zoek.exe kunnen we dit uiteraard zo aanpakken dat deze behouden blijft, geen enkel probleem! :)

 

NB: Heb je de computer gecontroleerd op de Superfish adware?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,
 
Bedankt voor het logje. De stappen die beschreven worden hebben soms een belangrijke betekenis en worden niet lukraak gekozen. In dit geval maakte dit nu niet zoveel uit, maar wou je er even op wijzen dat het wel raadzaam kan zijn om deze in de opgegeven volgorde uit te voeren.
 
E-Peek is een niet-invasief tooltje welke dus geen wijzigingen aanbrengt op je systeem... er is dus ook helemaal geen reden waarom je deze niet zou (willen) gebruiken. Met Zoek.exe alleen gaan we er in elk geval niet komen, ook dat wil ik al eventjes voorop stellen. Hoewel Zoek.exe een vrij krachtige tool is volstaat het jammer genoeg nooit om enkel te berusten op de resultaten van deze ene tool.
 
Ik heb nog enkele vervolgstappen voor je m.b.t. Zoek.exe, maar voer aub ook het logje van E-Peek bij, want daarin staat misschien ook nog waardevolle informatie. :)

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe 51a612a8b27e2-Zoek.png nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)

  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    emptyalltemp;
    resetIEproxy;
    installedprogs;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.