Ga naar inhoud

Fout in Office Word


Jive1

Aanbevolen berichten

Sinds vanmorgen kan ik geen Word-bestand meer openen, steeds komt de melding "Er is een fout opgetreden bij het openen in Word. U kunt het volgende proberen:... Bestandsmachtigingen nazien...,Geheugen nazien.... Enz.... OF ook wel: Microsoft Word ( Beveiligde weergave ) werkt niet meer....

Ik vind mijn weg niet ib-n al die Office-toestanden en weet echt niet meer hoe ik dit moet oplossen...

Kan u me aanwijzingen geven hoe ik moet te werk gaan om weer Word-documenten te kunnen lezen?

Trouwens dezelfde fout treedt ook op bij PowerPoint, niet bij Excel echter....

Bedankt voor een reactie.

Groeten

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit mij zou overkomen zou ik eerst proberen of ik Microsoft Office kon herstellen.

 

Dat gaat zo:

  • Zorg er eerst voor dat je alle openstaande onderdelen van Office (Word, Excel, PowerPoint) netjes afsluit
  • Klik dan op Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.
  • Zoek Microsoft Office op in de lijst met programma's.
  • Klik erop met de rechter muisknop en kies dan Wijzigen.
  • Het duurt even voordat het scherm Installatie van Microsoft Office ... wijzigen opent.
  • Selecteer in dat scherm de optie Herstellen en klik dan op Doorgaan.

 

Hopelijk lost dat jouw probleem op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Online? Gebruik je Office 365 misschien?

Geef in ieder geval de versie op van Office (Office 2007 of 2010 of 2013 of 365) die jij gebruikt. Ik weet op dit moment geen oplossing voor je, maar andere helpers hebben die informatie misschien nodig om je verder te kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Ik gebruik inderdaad de versie 365.

Meestal ben ik er tevreden van, maar in de loop der jaren is alles van Office gecompliceerder geworden en gebruikersonvriendelijker. Vooral als er eens iets wat fout gaat, dan wordt het echt moeilijk om zichzelf te kunnen behelpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Office 365 betaal je niet eenmalig een bedrag, maar je hebt dan een abonnement en zult ieder jaar dat bedrag moeten betalen, als ik het goed begrepen heb.

Daarvoor kun je natuurlijk wel ondersteuning van Microsoft krijgen.

Dit is de contactpagina voor thuisgebruikers én bedrijven: https://support.office.com/home/contact/

 

Als jij een gewone thuisgebruiker bent, klik je daar op Answer Desk.

Dan kom je op deze pagina: http://support.microsoft.com/nl-nl/contactus

Klik daar op Technische ondersteuning.

Ik vermoed dat je alleen tijdens kantooruren een chatsessie met een medewerker kunt opzetten, maar daar ben ik niet zeker van.

 

Je kunt natuurlijk ook wachten op reacties van andere forumleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik kan gewoon geen contact maken met iemand van Microsoft, steeds krijg ik bericht dat niemand beschikbaar is...
De fout is als volgt:

- ik kan geen bijlage in een mail die rechtstreeks van Internet komt, noch Word, Noch Excel, noch PowerPoint.

- ik kan die wel openen als ik ze vanaf de mail rechtstreeks naar bureaublad kopieer en dan van daar open

- mijn eigen officebestanden kan ik ook openen

- dat is zo sinds er vorige week donderdag aan de internetkabel  gewerkt werd door Telenet, er waren veel storingen, ze hadden me wel verwittigd, maar misschien heeft dat er niets mee te maken?

- ondertussen is mijn Windows Verkenner ook verstoord, die blokkeert soms ineens na het zoeken of kopiëren van een of ander bestand

Zou het allemaal aan een of ander Virus kunnen liggen? Ik heb wel AVG officieel met licentiecode op mijn pc staan....

Ik verdenk dat er ergens iets in de instellingen van beveiliging van Office365 fout is gelopen.

Nog suggesties a.u.b.?

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhhhh... is bericht 7 uitgevoerd?

 

En Office werkt terug als ik het goed begrijp?

 

Indien je met internet explorer werkt voer dan onderstaande eens uit.

 

- Open Internet explorer. 
- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties. 
- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen... 
- Klik nogmaals op Opnieuw instellen. 
- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:
Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren:
 reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).
Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u
 hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Jawel, bericht 7 heb ik geprobeerd uit te voeren, maar e was geen enkel eerder herstelpunt  beschikbaar. En ook dat verwonderde me erg: ikzelf had geen herstelpunt gemaakt sinds mijn laatste format C:, maar gewoonlijk maakt de computer zelf al wel eens en herstelpunt, en daar was dus geen spoor van te vinden.

Ik heb nu gedaan zoals je hierboven zei, en jawel hoor, ik denk dat het probleem met het openen van ingevoerde bestanden vanuit Internet wel opgelost is. IK zal, als het klopt, weldra als OPGELOST vermelden.

Bedankt en groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.