Ga naar inhoud

Diepere afbeeldinginformatie


roelsmaarten

Aanbevolen berichten

Ik zit met een niet zo simpel onderwerp:

Ik ben al enkele keren opgelicht op websites als Marktplaats, en ik heb hierbij volgende vraag:

 

Als ik aan verkopers screenshots / schermopnames vraag van bijvoorbeeld een aflevering op een DVD, hoe kan ik weten wanneer de afbeelding gemaakt is.

 

Als het bijvoorbeeld een screenshot betreft van internet, en bij de eigenschappen staat de afbeelding op een recente datum, omdat de afbeelding op die dag op de PC opgeslagen is.

 

Ik wil als het ware 'dieper' gaan graven in de eigenschappen van een bepaalde afbeelding.

 

Is dit mogelijk?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraf nog gedacht:  in Verkenner kan jij je beeld op Details zetten en dan kan je ook kiezen voor een aantal tabbladen die je iets (kunnen) vertellen:

 

post-20315-0-92215900-1426349691_thumb.j

 

Als je daar op een van de kolomnamen rèchts klikt, krijg je het schermpje rechts in beeld en kan je gaan aangeven welke kolommen er nog bij moeten.

Je hoeft dus mogelijk die viewer niet te installeren. (al gebruik ik hem zelf als viewer want hij heeft heel wat in zijn mars)

 

Wat foto's op het net betreft, kwam ik net hierbij uit:

 

http://regex.info/exif.cgi

 

Je kan daar de link naar de afbeelding plaatsen en dan krijg je zo iets:

 

post-20315-0-26384600-1426349952_thumb.j

 

 

Wil je er andere? google dan bv op "jpg tag viewer" en je krijgt er nog een boel. Wellicht toont de ene wat meer dan de andere en vind je degene die jij nodig hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.