Ga naar inhoud

Heel traag aanmelden internet


Aanbevolen berichten

Al een hele tijd is het activeren van internet héél traag. Om hier op het forum te geraken via een hyperlink kost me dat een +/- 130 seconden.

Ik heb in jullie forum gezien dat men dikwijls gebruik maakt van RSIT. Ik heb er voor alle duidelijkheid een logje van bijgeplaatst.

Is dit voor jullie genoeg informatie om me eventueel op weg te helpen?

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Ikke,

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

Je topic werd verplaatst naar Bestrijding malware & virussen, zo blijft het forum overzichtelijk.

Zodra één van de malware-experts online komt gebeurt de analyse van je logje en krijg je verdere persoonlijke begeleiding.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 2 actieve virusscanners: AVG en Avira.

Met 1 heb je echter voldoende want 2 virusscanners kunnen elkaar "hinderen" en er wordt ook dubbel werk gedaan met vertragingen tot gevolg.

Beslis welke virusscanner je wil behouden en verwijder de andere.

Laat ons weten welke je wil behouden.

 

Ook Advanced SystemCare zou ik verwijderen want dat heb je niet echt nodig en soms zorgen dergelijke programma's voor meer problemen dan ze oplossen.

 


 

Ik zie dat je op 13/03/2015 zoek.exe al eens hebt uitgevoerd.

Heb je dat op eigen initiatief gedaan?

Kan je dat logje eens plaatsen als bijlage gaan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de Avira eraf gegooid.

Die Avira had ik erop gezet ter vervanging van Microsoft Security essentials, na het verwijderen van Avira kreeg ik in het "Onderhoudscentrum" dat ik Microsoft Security Center moest inschakelen.

Werkt deze laatste dan ook niet vertragend?

De zoek.exe heb ik inderdaad uitgevoerd, dit om mijn PC op te zuiveren.

Starten van zoek.exe, daarna Run Script activeren waarna er een klein schermpje komt met een paar keuzes.

Ik heb de eerste gekozen, "do a quick scan enz..." of iets dergelijks.

Dus om verder te gaan, met Avira eraf te doen is alles hetzelfde gebleven hoor.

Nog even traag!

aangepast door Ikke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je AVG gebruikt, mag je Microsoft Security essentials ook verwijderen.

Wat heb je met Advanced SystemCare gedaan?

 

Zoek exe is een tool die je best enkel gebruikt onder begeleiding van een expert.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Program Files\Common Files\AVG Secure Search;fs
C:\Users\Minimum\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\oozb6wf4.default-1423151378477\extensions\iobitascsurfingprotection@iobit.com;f
C:\Users\Minimum\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\oozb6wf4.default-1423151378477\extensions\safesearch@avira.com;f
C:\Users\Minimum\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\oozb6wf4.default-1423151378477\searchplugins\avira-safesearch.xml;f
C:\Users\Minimum\AppData\Roaming\Avira;fs
C:\Program Files\Avira;fs
C:\ProgramData\Avira;fs
C:\Qoobox;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MozillaPlugins\@avg.com/AVG SiteSafety plugin,version=11.0.0.1,application/x-avg-sitesafety-plugin];r
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
[HKEY_USERS\S-1-5-21-2523620975-4145603845-2565855180-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"Free Internet Eraser"=-;r
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"Free Internet Eraser"=-;r
flliilndjeohchalpbbcdekjklbdgfkk;chr
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag onderstaande programma's verwijderen.

 

Advanced SystemCare 8 : Dit programma biedt geen meerwaarde en veroorzaakt soms meer problemen dan het oplost.

Alle andere tools van IOBIT mag je ook verwijderen.
EasyCleaner : Dit heb je niet nodig aangezien je al CCleaner gebruikt.
Microsoft Security Essentials : heb je ook niet nodig als je een ander anti-virusprgramma gebruikt zoals AVG in jouw geval.

 

Het verwijderen van deze programma's (en dan vooral de programma's van IOBIT) kan al een serieze verbetering geven in de prestaties van de pc.

 

Na het verwijderen mag je een nieuw logje maken met zoek.exe.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.