Ga naar inhoud

Een haperende laptop


Willem1974

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb hier een laptop van toshiba met windows vista. Meerdere malen per dag blijft hij soms haperen als er via een nieuwsbrief (bvb hln.be) een link wil worden geopend om dan het ganse artikel te lezen. Dan blijft hij soms tot een minuut hangen. Muisbesturing lukt dan ook niet meer. Dan plots schiet hij terug los en kan verder gedaan worden alsof er niks is gebeurd. Tijdens gewoon werken op de pc zoals word of ecxel heb ik dit niet voor. Ook bvb bij youtube heb ik dit nog niet voorgehad, al kan ik het niet  voor 100% zeggen omdat ik er niet genoeg mee werk.

 

Alvast bedankt om dit te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je Internet explorer gebruikt voer dan onderstaande uit.

 

- Open Internet explorer. 
- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties. 
- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen... 
- Klik nogmaals op Opnieuw instellen. 
- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:
Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren:
 reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).
Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u
 hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou wel handig zijn als je wist met welke browser je werkt en met welke browser de link geopend wordt.

Indien Google Chrome:

 

Klik in de rechterbovenhoek van het browservenster op het Chrome-menu ( Google Chrome aanpassen en beheren).

Selecteer Instellingen.

Klik onderaan op Geavanceerde instellingen weergeven.

Klik onder het gedeelte 'Instellingen herstellen' op Instellingen herstellen.

Klik op Herstellen in het dialoogvenster dat wordt weergegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb dit uitgevoerd. Ik zal onderhand deze week nog wel horen of het probleem zich nog voordoet. Wat ik wel merk is dat hij nogal veel tijd nodig heeft om op te starten. Of is dit normaal, hij heeft toch meer dan 2 minuten nodig. Al staat er op deze laptop echt niet veel op en voor ook voor heel weinig gebruikt, enkel voor mail en internet.  Deze laptop heeft vista home premiun SP 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorzaken die ten grondslag kunnen liggen aan willekeurig bevriezen:
 

  • Check het Windows logboek. Combineer [wndowstoets & r] → typ: eventvwr.msc
    Klik op Windowslogboeken → Systeem. Klik rechts op Huidig logboek filteren Klik hier Kritiek en Fout aan.
  • Check het geheugen van de computer met Memtest86.Brand iso op een cd en start de computer hiermee op en voer de diagnostiek uit.
  • Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc. Schakel hier 1-voor-1 de USB, netwerkadapter en andere apparaten uit om er achter te komen wat de veroorzaker is van het probleem.
  • Update de stuurprogramma's, BIOS en de Windows updates
  • Repareer Windows. Start up met de installatieschijf → Opdrachtregel. Typ hier: chkdsk c:\ /r & sfc /scannow
  • Voer een schone opstart uit om de veroorzaker te ontdekken.
  • Pas de energie-instellingen aan. Combineer [windowstoets & ] → typ: powercfg.cpl. Klik op "Schema-instellingen wijzigen" → "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen".
    Klik hier en schakel uit: beide Instellingen voor selectieve USB-onderbreking & Link Power State Management Herstart om te kijken of het proleem is opgelost.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Dorado,

 

Hetgeen je hierboven beschrijft, zijn dat allemaal dingen die ik moet uitvoeren met de laptop? Ik ben maar een leek, van een memtest86 heb ik nog nooit gehoord en opstarten met de installatieschijf, over welke schijf gaat dat dan? Zijn er mss meer gedetailleerde beschrijvingen ofzo?

 

Mvg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande info vond ik terug in een ander topic van je.

 

mijn ouders hebben een laptop van toshiba waarop windows vista staat, op sommige momenten blijft deze ook haperen, meestal bij het openen of sluiten van internet pagina's, hij is daarvoor al binnen geweest maar er is niks gevonden, zodoende dat hij dit nu nog doet. Al denk ik dat ik nu op de verkeerde pagina zit want dit is voor windows XP dacht ik. Mag ik deze vraag nog eens stellen op de pagina voor Vista? Alvast bedankt.                          http://www.pc-helpforum.be/topic/57308-een-haperende-laptop/?p=452795

 

Wat is er toen getest/ uitgevoerd?

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.