Ga naar inhoud

pc samenstellen


Aniek

Aanbevolen berichten

hallo,

 

momenteel gebruik ik een laptop, maar die werkt niet zo goed voor games, dus was ik aan het denken om een pc samen te laten stellen, aangezien de prijs/kwaliteit dan beter is.

 

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? gaming, en gewoon gebruik
  • Wat is mijn budget? - Ik wil er ongeveer 800euro aan uitgeven
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Samenstelling
  • Ga ik overklokken? - geen idee
  • Ga ik later upgraden? - geen idee
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - absoluut niet, webcam en kaartlezer heb ik al niet nodig, dvd's/cds branden ben ik ook niet van plan.
  • Ga ik zelf assembleren? - neen, ik zou het laten doen door de website, is de verzending dan nog altijd gratis?
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - ik heb een product id voor windows 7, kan ik die opniew gebruiken?
  • Ga ik zelf installeren? -
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - een van deze misschien:

              http://azerty.nl/0-6150-799853/asus-strix-gtx960-dc2oc-2gd5.html

              http://azerty.nl/0-6150-801506/evga-geforce-gtx-960-superclocke.html

              http://azerty.nl/0-6150-798304/msi-gtx-960-gaming-2g.html

  

              normale sata 1TB harddrive is genoeg, geen sdd

              geen speciale case

  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - scherm (niet te groot), draadloos toetsenbord
  • Heb ik specifieke wensen? -
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - belgië
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aniek, 

 

Heb voor je deze samenstelling gemaakt. 

 

Een mooi systeem op basis van een snelle Core i5 processor, samen met 8GB aan intern RAM geheugen en een erg voordelig maar degelijk moederbord. Als enige opslagschijf nemen we een 1TB harde schijf, hoewel ik zeker en vast een SSD zou aanraden. 

 

De videokaart is natuurlijk het allerbelangrijkste voor een gaming PC, en met de extreem goed beoordeelde MSI GTX 960 zal dat zeker en vast geen probleem worden. 

 

Alles wordt gevoed door een stabiele SeaSonic 520W voeding en gestoken in een Bitfenix Shinobi behuizing. Een DVD-brander ontbreekt ook niet. 

 

Verder is assemblage inbegrepen. Verzending is via PC-Helpforum altijd gratis, kijk daarvoor even in m'n handtekening. ;) 

 

Een gebruikte Windows-licentie kan je niet opnieuw gebruiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

dat zier er mooi uit, dank je wel.

 

ik vraag me wel af of ik misschien mijn windows kan upgraden naar de nieuwe pc.

ik heb nu win 7 home premium op mijn laptop, en zou kunnen upgraden naar ultimate, maar dan zou ik die op de pc willen.

kan dat?

 

ook zou ik nog wifi erin willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

In principe wel, maar het werkt enkel met toestellen die Miracast ondersteunen, en computers die Windows 7 draaien horen daar niet bij. Miracast werkt enkel vanaf Windows 8.1 en hoger. 

 

Verder zou ik het niet aanraden om een scherm draadloos te gebruiken. De responsiviteit gaat serieus naar beneden en ook de beeldkwaliteit is in veel gevallen ondermaats. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.