Ga naar inhoud

NAS configureren


mifi

Aanbevolen berichten

Ik heb een NAS (lacie cloudbox) die ik direct aan mijn laptop wens aan te sluiten. Dit heeft ooit gewerkt nadat iemand me daarmee al eens geholpen had maar die gegevens ben ik kwijt... Ik heb begrepen dat ik mijn laptop en NAS een statisch ip-adres moet geven in hetzelfde bereik maar het lijkt mij nog niet te lukken. De instellingen van mijn laptop wijzig ik zoals u kan zien in de afbeelding hieronder. Ik wijzig Internetprotocol 4 via lan (niet draadloze instellingen).

 

post-30489-0-64310700-1427286389_thumb.p

 

Dit zijn de instellingen die ik aan mijn NAS geef:

 

post-30489-0-22295500-1427286471_thumb.p

 

Ik weet niet of ik een ip-adres, submasker, standaardgateaway en dns-server moet instellen en welke gegevens ik deze het best geef. Ik weet ook niet goed welke gegevens voor mijn laptop en NAS hetzelfde of net niet hetzelfde (verschillend ip natuurlijk) mogen zijn...

 

Als alles goed is zie ik mijn NAS normaal staan bij 'computers' in mijn netwerk en dan is mijn NAS precies een extra map op mijn laptop waardoor ik makkelijk (en snel moest het rechtstreeks gaan) bestanden kan overzetten. 

 

Ik hoop dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen :)

alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.