Ga naar inhoud

Advies ivm laptop-videokaart gevraagd


Aanbevolen berichten

  • Hallo,

Ik ben toe aan een nieuwe laptop. Huidig dell is nu al 6 jaar en dat laat ze sporen na. Onderstaand vind je het stappenplan met mijn antwoorden. Mijn eigenlijke vraag is voldoet een INTEL HD GRAPHICS kaart voor mijn toepassingen of zou ik toch beter een "merk"-videokaart nemen

  • 1. Waarvoor heb je een laptop nodig? Webdesign (dreamweaver cs6), fotoshop cs6, fireworks cs6, internet , mail, youtube, zeker GEEN GAMES

  • Wat is mijn budget? niet van belang

Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? tevreden van DELL maar hoeft niet noodzakelijk

Heb ik al die nieuwe functies nodig? Hoe recenter alles is, hoe beter toekomstgericht

Welke schermgrootte heb ik in gedachten? >17"

Heb ik nog randapparatuur nodig? nee

Heb ik nog overige specifieke wensen? HDMi is wenselijk, core i7 5de gen, 16GB Ram, 256 SSD + min 500GB HDD

Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? - België maar geen specifieke webshop of winkel voor ogen

Maar in hoofdzaak gaat het mij om de bovengestelde vraag!

 

mvg, bart lambert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bart, 

 

Voor de meeste toepassingen zal een recente Intel HD videokaart volstaan. Een aparte grafische kaart kan echter ook voor jouw doeleinden nuttig zijn. Adobe toepassingen maken namelijk graag gebruik van NVIDIA kaarten, en als je met grote projecten werkt (vooral met videobewerking) zal je daar zeker een snelheidswinst uit halen. 

 

Deze laptop is zeker geschikt voor jouw doeleinden. Een mooi 17' IPS scherm voor een betere kleurenweergave, snelle i7 processor, 16GB aan RAM geheugen, een SSD van 256GB en natuurlijk ook nog een HDD van 1TB. De grafische kaart is hier een NVIDIA GTX960M, zeker handig voor Adobe toepassingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.