Ga naar inhoud

Advies over upgraden of niet


Aanbevolen berichten

Mijn pc is nu ongeveer een 3 jaar oud en ik had graag eens geweten of er eventuele stukken aan vervanging toe waren om mijn pc echt beter te maken. Mij voeding is ondertussen al 6 jaar oud, maar heb geen enkel idee hoelang zoiets meegaat. Ik ondervind dat ik met de nieuwste games een beetje problemen krijg om ze echt vloeiend te draaien, maar ik weet niet of dit aan de processor of eerder aan de grafische kaart ligt. Deze pc wordt enkel en alleen gebruikt om op te gamen (BF4, BF Hardline, CS:GO,...)

 

Dit is mijn huidige setup:
Voeding: Antec 650W earthwatts (6 jaar oud, overgenomen van vorige pc)
Processor: Intel I5 3570K
Moederbord: Asrock Z77 Extreme4
Grafische kaart: Gigabyte GTX670
ProcessorKoeler: H100I Corsair
Geheugen: Corsair Vengeance LP 16Gb 1600Mhz (1 jaar oud)
Case CM 690 III Window (1 jaar oud)
Muis: Steelseries Rival (1 jaar oud)
Toetsenbord: Logitech G110
SSD: Crucial M500 128Gb
HD: Seagate 500Gb (6 jaar oud, overgenomen van vorige pc)
 
Graag had ik advies gehad over wat ik het best zou kunnen upgraden om mijn pc terug krachtig en up to date te maken. Budget maximaal 800€ indien mogelijk. Voor een mega upgrade wil ik nog tot 900€ gaan.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je computer is nog vrij recent en kan dus spelletjes prima afspelen. De videokaart is wel iets ouder en je zal er inderdaad (op hoge instellingen) wat moeite mee hebben om alles vloeiend te laten draaien. 

 

In principe moet de Antec Earthwatts 650 nog volstaan voor een upgrade. Het is niet de meest recente voeding op de markt, maar de stabiliteit is goed en ook het wattage is voldoende. 

 

Op welke resolutie speel je? Een GTX 970 is heel erg snel en is bijvoorbeeld uitermate geschikt om alle games op 1080p en 60 fps af te spelen met de mooiste settings. Als je op meerdere schermen speelt of bijvoorbeeld een 2K/4K scherm, dan neem je beter een GTX 980. 

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je computer is nog vrij recent en kan dus spelletjes prima afspelen. De videokaart is wel iets ouder en je zal er inderdaad (op hoge instellingen) wat moeite mee hebben om alles vloeiend te laten draaien. 

 

In principe moet de Antec Earthwatts 650 nog volstaan voor een upgrade. Het is niet de meest recente voeding op de markt, maar de stabiliteit is goed en ook het wattage is voldoende. 

 

Op welke resolutie speel je? Een GTX 970 is heel erg snel en is bijvoorbeeld uitermate geschikt om alle games op 1080p en 60 fps af te spelen met de mooiste settings. Als je op meerdere schermen speelt of bijvoorbeeld een 2K/4K scherm, dan neem je beter een GTX 980. 

Ik speel inderdaad op 1 monitor op 1080p en 60fps momenteel. Ik ben wel van plan om een 144hz monitor aan te kopen in de toekomst, zal de GTX970 die 144 fps kunnen halen bij CSGO en BF4 en BFH?

aangepast door MysticTeka
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.