Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wie helpt mij van mijn computervirus af?

 

Sinds gisteren heb ik 'Utorrent' (uTorrent 3.4.2 (build 39744) (32 bit) op mijn laptop staan. Dit heeft er echter voor gezorgd dat ik nu vrijwel niets meer met mijn pc kan doen. Het programma neemt alle .exe bestanden over, mede door het icoontje te vervangen door het utorrent-logo, en geeft een melding dat ze niet te laden zijn omdat ze niet geldig gecodeerd zijn. Zodoende zijn alle .exe functies (ook PowerPoint, Word, etc.) geblokkeerd en ook virusscanners en pc-opschoners kunnen niet worden uitgevoerd. Ik heb geprobeerd om een RSIT uit te voeren, dit lukte mij niet omdat ik dan dezelfde foutmelding kreeg (waarschijnlijk ook omdat het een .exe programma is)

 

Overigens zijn met deze download de programma's Search Protect & PC Mechanic meegkomen, dit laatste is alweer verwijderd.

 

Ik heb geen idee wat ik moet doen, kan iemand mij helpen?

aangepast door LiekeM
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  •  
  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de

.

 

LiekeM,

 

welkom op PCH

 

voer dit bovenstaande uit, als je logje er staat worden de mensen die het ontleden verwittigd.

 

ps: je ander onderwerp ga ik sluiten, anders wordt in twee topics over hetzelfde door mekaar gepraat en dat willen we vermijden

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstarten in de veilige modus lukt niet. Bij methode 1 voor Windows 7 is het benodigde bestand ook 'overgenomen' en niet te openen. Als ik methode 2 gebruik en f8 ingedrukt houd, begint mijn laptop heel luid te piepen en het scherm blijft zwart.

aangepast door LiekeM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is gelukt! Ik kan alle .exe bestanden weer openen. Hartelijk bedankt!

 

UTorrent is nu alleen nog niet verwijderd. Als ik het via programma verwijderen of wijzigen probeer, voorheen kreeg ik dan geen reactie, krijg ik nu  de vraag of ik het programma wijzigingen wil laten toebrengen aan mijn computer, dit durf ik alleen niet aan (is al eens mis gegaan).

 

Nog meer waardevolle tips die ik kan gebruiken in mijn missie om UTorrent te verwijderen? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.