Ga naar inhoud

Suggesties voor homeserver (om enkele game servers te hosten)


Aanbevolen berichten

Zoals de titel al zegt, zoek ik naar een goede server voor thuis, waar ik enkele game servers op wil gaan hosten.

 

Ik ben nog een leek op het gebied van servers en dergelijken, dus wil eigenlijk klein beginnen.

Ik had ergens gelezen dat je dit ook zou kunnen doen met een NAS, maar hoe dat moet en welke NAS ik zou moeten gebruiken is me nog een raadsel.

 

Deze specificaties moet de server in ieder geval hebben:

 

Moet minimaal 1-2 servers tegelijk kunnen draaien (zal ook wel grotendeels van het netwerk afhangen, maar dat zou geen probleem moeten zijn)

24-7 kunnen draaien, het liefst met zo weinig mogelijk lawaai.

Moet op een normaal werkbureau kunnen staan.

Prijs maximaal om en nabij 200 euro.

 

Graag hoor ik jullie suggesties.

 

Groeten,

 

Mart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo WallMart, 

 

Een eigen server in elkaar boksen voor ongeveer 200 euro zal je niet lukken. Daarvoor is het budget veel te klein. Een gamingserver op een NAS installeren zou ik ook niet meteen aanraden, aangezien je met relatief trage componenten zit, en eigenlijk is het er niet voor bedoeld. 

 

De link van hierboven geldt inderdaad enkel voor de behuizing, alle overige onderdelen zitten daar dus niet bij. Als je zelf een server wilt bouwen, zal je toch moeten rekenen op zo'n 300 euro, en €500 als je daar nog Windows & assemblage van het systeem bij wilt. 

 

Gaat het om Minecraft servers? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de antwoorden.

 

Ik was er inderdaad al bang voor dat de kosten al snel veel hoger zouden oplopen, het was me nog niet precies duidelijk hoe hoog de kosten zouden zijn voor een dergelijke server.

 

De games die ik wil gaan hosten zijn ARMA 3 en MTA (Multi Theft Auto, de online mod voor GTA San Andreas)