Ga naar inhoud

Opstartproblemen na fabrieksinstellingen


Lars_

Aanbevolen berichten

Ik heb een week geleden me laptop (toshiba satellite) naar fabrieksinstellingen gezet, na het opnieuw opstarten deed alles het gewoon goed. Toen ik me laptop uitschakelde moest die 190 updates installeren, opzich geen problemen mee, maar de volgende dag wilde ik me laptop opstarten en gaf die een blauw scherm met daarop dat er een fout was in windows 7 (afbeelding).

Na een aantal keer opstartherstel te hebben gedaan (via F7 bij opstarten) en ook meerdere keren teruggezet naar een vorige versie, startte me laptop eindelijk wel goed op. Na het uitschakelen moest die weer updates installeren en kreeg ik de volgende dag weer hetzelfde probleem, weer precies hetzelfde gedaan en na 3 uur was die weer opgestart.

Dit probleem doet zich nu eigenlijk elke keer voor, omdat bij het uitschakelen elke keer vereiste updates worden geïnstalleerd.

Nu de vraag, wat kan ik doen om dit probleem op te lossen, ik heb over twee weken mijn examens en heb dan liever een laptop waar ik meteen op kan en niet eerst 3 à 4 uur op hoef te wachten. 

Bedankt alvast!

 

Groet, 

 

Lars

post-30757-0-52285400-1428520023_thumb.g

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om welke reden heb je de laptop terug naar fabrieksinstellingen gezet? Voer de twee onderstaande zaken uit.

 

Doe eens een geheugentest met Memtest86+.

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

 


 

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren. 
Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben. 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier. 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke keer wanneer ik op google chrome een pagina opende stuurde die me door naar een advertentie site. Ik had geprobeerd om het op te lossen door google chrome te verwijderen, maar dat werkte niet.

 

Welke kan ik het beste gebruiken? *new!* toch?

http://www.memtest.org/#downiso 

En hoelang duurt dit ongeveer?

aangepast door Lars_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de memtest uit te voeren kom je weten of er problemen zijn met het ram- geheugen, hoe lang je de test best uitvoert staat in de handleiding.... dus meerdere uren.

Je moet het bestand downloaden zoals vermeld in de handleiding en dat is dus NIET die met vermelding NEW maar deze (klik erop).

 

De tweede test controleert de status van je harde schijf.

 

Het lost het probleem dus niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is bijna zeker te wijten aan een aftandse driver van je videokaart. Ik heb zeer recent identiek hetzelfde voor gehad.

Geef eens  het merk en model van je laptop.

 

Waarom trouwens zou nu plots na een terugkeer naar fabriekinstelling je ramgeheugen in de fout gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat modelnummer is niet compleet. Kijk dat nog eens goed na. Moet iets zijn van L750D-xxxxxx

 

bv: Satellite L750D-BT5N11

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.