Ga naar inhoud

Opstartproblemen na fabrieksinstellingen


Lars_

Aanbevolen berichten

Memtest is nu toch bezig?

Gister lukte het me niet om het op te starten, maar net drukte ik perongeluk op een toets en gebeurde dit. Ik vraag het toch maar even voor de zekerheid voordat ik straks veel tijd verspil aan niks. :P

post-30757-0-35292400-1429360084_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Memtest is nu toch bezig?

Gister lukte het me niet om het op te starten, maar net drukte ik perongeluk op een toets en gebeurde dit. Ik vraag het toch maar even voor de zekerheid voordat ik straks veel tijd verspil aan niks. :P

Na 20 minuten viel me laptop uit, ik heb hem daarna nog een keer opgestart en memtest uitgevoerd. Maar ook dit keer viel die na 20 minuten uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie in de afbeelding uit bericht 31 dat de CPU temperatuur 91° bedraagt, dan is de vraag hoe warm zijn de andere onderdelen.

Zou ook de verklaring kunnen zijn  van het uitvallen.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opstarten duurde dit keer wat langer dan normaal, maar het is gelukt!

 

http://speccy.piriform.com/results/ZUyLew8JfMN61VDNkTtQkvM 

 

Ik kan er zelf niet zoveel uithalen, maar ik hoop dat het hierdoor duidelijker wordt voor jullie.

Ik kan de link niet openen, ik weet niet of jullie dat wel kunnen? Misschien dat deze lukt?

http://speccy.piriform.com/results/ZUyLew8JfMN61VDNkTtQkvM

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het logje is te zien dat je antivirusprogramma (McAfee) uitgeschakeld is, waarom? Staat die al uitgeschakeld sinds het terug zetten naar fabrieksinstellingen?

 

Ook werd onderstaande gevraagd in bericht 2 maar werd niet uitgevoerd.

 

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren. 
Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben. 
 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier. 

 

 

 

post-9560-0-97248400-1429429028.jpg

 

Bij energieprofiel is te zien dat de slaapstand ingeschakeld is, dat de harde schijf na 10 min. uitgeschakeld wordt, stoppen na staat op 20min. bij accu en...

Schakel de slaapstand eens uit, zorg dat de harde schijf niet uitgeschakeld wordt en stoppen na... best ook.

 

Om die instellingen aan te passen ga je naar start-> configuratiescherm-> energiebeheer-> schema- instellingen wijzigen.

In het venster dat je dan krijgt ga je naar geavanceerde energie- instellingen wijzigen.

Controleer dan of de pc nog uitvalt.

 

Wat de temperaturen betreft, het logje is gemaakt als de laptop een 18 minuten aan staat en die liggen dan boven de 60°.

Indien de laptop niet meer uitvalt maak dan nog eens een logje als de laptop intensiever in gebruik is en na bijvoorbeeld een uurtje.

 

Wil ook nog even meegeven dat een groot aantal Updates van Windows Update mislukt zijn.

aangepast door clarkie
Windows update
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het logje is te zien dat je antivirusprogramma (McAfee) uitgeschakeld is, waarom? Staat die al uitgeschakeld sinds het terug zetten naar fabrieksinstellingen?

 

 

 

 

attachicon.gifenergieprofiel.JPG

 

Bij energieprofiel is te zien dat de slaapstand ingeschakeld is, dat de harde schijf na 10 min. uitgeschakeld wordt, stoppen na staat op 20min. bij accu en...

Schakel de slaapstand eens uit, zorg dat de harde schijf niet uitgeschakeld wordt en stoppen na... best ook.

 

Om die instellingen aan te passen ga je naar start-> configuratiescherm-> energiebeheer-> schema- instellingen wijzigen.

In het venster dat je dan krijgt ga je naar geavanceerde energie- instellingen wijzigen.

Controleer dan of de pc nog uitvalt.

 

Wat de temperaturen betreft, het logje is gemaakt als de laptop een 18 minuten aan staat en die liggen dan boven de 60°.

Indien de laptop niet meer uitvalt maak dan nog eens een logje als de laptop intensiever in gebruik is en na bijvoorbeeld een uurtje.

 

Wil ook nog even meegeven dat een groot aantal Updates van Windows Update mislukt zijn.

 

Op bovenstaande kwam geen antwoord.

 

Geraak je nog in Windows?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb slaapstand uitgezet en harde schijf ook. Ik heb nu memtest aanstaan en zet die morgenmiddag uit. Mcafee heb ik nu ingeschakeld. Dat logje zal ik ook nog doen, als ik me laptop een tijdje aan heb.

Wat betreft de windows updates, de eerste keer afsluiten na fabrieksinstellingen moest die 230 updates doen en dat is elke keer zo met afsluiten (nu 10 updates).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seatools vindt geen HDD en uit je Speccy-logje blijkt ook duidelijk dat de HDD aan vervanging toe is.

 

Een nieuwe harde schijf en herinstallatie is hier de enige oplossing.

Ik krijg na mijn examens (eind mei) een nieuwe laptop (nodig voor mijn opleiding). Het is dus denk ik zonde om een nieuwe harde schijf te kopen en die dan een maandje gebruiken.

Wat bedoelt u precies met herinstallatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.