Ga naar inhoud

Pc blokkeert regelmatig


Aanbevolen berichten

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystal DiskInfo naar het bureaublad (download begint automatisch na een vijftal seconden).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf en klik vervolgens op OK.
  • Klik op volgens en vervolgens op installeren, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
  • Als het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

54f43fb2c3494-CDI.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

 

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en sla het op .

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

 

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.

Maak ook hier een afbeelding van het resultaat en voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-8434-0-61407100-1429088089_thumb.jppost-8434-0-69182300-1429088099_thumb.jp

 

Ik heb het programma opgestart in veilige modus, anders ging het niet, pc blokkeerde telkens.

Ondertussen heb ik een nieuwe besteld, ik denk dat deze zijn beste tijd gehad heeft.

 

dit is wat er ong in de nieuwe zit, hopelijk is dit een goede keuze

 

 

PSU/Builder Ser CX 80+Bronze 500W EU

MSI GeForce GTX 750 Ti TWIN FROZR GAMING OC 2GB GDDR5

Intel Core i5-4460 Processor (6M Cache, up to 3.40 GHz)

mb/z87-gd65 gaming intel atx ddr3 32 go

hdd desktop mainstream 2tb sata 6gb

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen fysieke fouten op de harde schijf maar de benchmark ziet er niet te best uit.

 

Open de verkenner en klik met rechts op de C-schijf
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren
Vink beide vakjes aan en klik op start
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart. 
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten. 
Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

 

Doe dan de benchmark test van HD Tune opnieuw en plaats een afbeelding van het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit berichtje kreeg ik eerst te zien en dat icoontje ervan is nu verdwenen

post-8434-0-26571500-1429125521.jpg

 

Dit is het gevraagde bestand.

Vanaf 10 % had ik photoshop opgestart, duurde heel even eer die opgestart was, maar dat gaat nu sneller.

Het enige wat ik nu nog zie is een rood kruisje op het geluidicoontje, maar dit is niet zo belangrijk meer omdat er toch een nieuwe aankomt.  Wat ik ook zag, ik had speccy direct erna gestart en zag met extra ventilator op hoogste stand dat de temp van de processor op 65° stond en nu staat hij weer op 45°. Raar geval :-)

post-8434-0-21082700-1429125530_thumb.jp

aangepast door roald 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen

Nadat ik mijn berichtje had geplaatst heeft pc goed gewerkt, tot ik afsloot, dat heeft zeker 15 minuten geduurd.

Deze morgen start ik op, blokkeert, zo paar keer tot ik in veilige modus opstartte en daar gezocht achter die Nvidia Gforce experience, in een vorig berichtje had ik het daar al over,  dat icoontje dat ik op de taakbalk zag. Ik heb de ganse map verwijdert, herstart en start normaal.

Voor pc de laatste keer uitviel, kon ik op dat icoontje klikken en op uitschakelen, en dan leek alles normaal tot het weer terug kwam 

Hopelijk heeft dit ook aan het probleem meegewerkt, want ik zag dat die map ergens in oktober 2014 was aangemaakt en mijn eerste topic hierover is van november 2014.

In mijn vorig topic schreef ik ook dat ik niet meer via kabel maar wel via wifi kon werken, dit probleem is ook opgelost, kan weer via kabel

Nu nog het geluid en het is weer een nieuwe :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.