Ga naar inhoud

eerste custom gaming desktop bouwen (hulp gevraagd)


Aanbevolen berichten

Hey iedereen. Ik droom al van mijn 12 jaar om mijn eigen game computer te bouwen en eindelijk is het zover

Ik weet niet alles over computers en voor mij is dit dus helemaal nieuw ik heb zelf mijn eigen research gedaan maar zou graag wat tips en advies krijgen van iemand die dit al eerder heeft gedaan dus zouden jullie zou vriendelijk willen zijn om jullie vrije mening over deze build te geven? Hartelijk dank

Moederbord: Asus maximus VII ranger

Cpu: intel core i5 4690k 3,5 ghz

Gpu :Asus rog strike gtx 760 4ram

Ram :gskill tridentx series DDR 3 16g 2x8 2133mhz

Ssd: 2x Kingston ssdnow v300 120g

Hdd: ik heb al Hdd liggen voor mijn desktop die ik uit mijn vader zijn vorige laptop haalde

Spu: corsair ax 860 80plus platinum 860watt

En voor mijn koeling voor mijn Cpu ga ik nzxt kraken x61 nemen (waterkoeling)

Hartelijk dank voor je mening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, de samenstelling hierboven lijkt me niet echt optimaal, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je ervoor betaalt (ik vermoed dat dit een 2dehands PC is?) 

 

Een dubbele SSD is helemaal niet nodig, je videokaart is verouderd en waterkoeling is helemaal overbodig. We kunnen je ook verder helpen met een samenstelling, daarvoor kan je dit lijstje invullen. 

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvoor heb ik een PC nodig?

Ik gebruik vooral eigelijk mijn computer voor games ook musiek en dergelijke maar vooral games.

wat is je budget?

Mijm budget.ligt rond de 1500 euro desktop case heb.ik al

Merk computer? Of samenstelling?

Ik wil zowiezo een samenstelling

Ga ik overklokken? miss wel want voor somige games die ik speel gebruiken ze meer cpu dan gpu dus wil ik wel een dergelijke cpu

Ga.ik.later.upgraden? Jazeker dit is zeker mijn bedoeling

Heb ik.die.nieuwe.functies well nodig? Ik weet.niet wat.er nu alemaal nieuw is.op de markt

Ga.ik zelf asembleren? Ja ik.wil dit zeker.onder de knie krijgen

Heb.ik.een.bestuurings systeem nodig? Ja ik pak win 8.1

Ga.ik zelf instaleeren? Ja dit.wil ik.ook onder de knie.krijgen

Heb.ik een voorkeur aan onderdelen? Niet echt aleen dat.het miss well dezelfde kleurencode volgt want.ik heb een computer case met een ruit.in dus will wel dat het er mooi.uitziet met eventuel wat.leds

Heb.ik randaparatuur nodig? Een goede wifi kaart zou mooi.zijn en miss later een audio kaart

Heb ik specifieke wensen? Niet.echt neen

En ik woon in belgie en ben geintereseerd om alles te kopen en bestellen by azerty shop

Hartelijk dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb voor je deze samenstelling gemaakt:

 

Een zeer mooie setup met de recentste en snelste i7 processor, een zeer deftige Mugen 4 koeler, 16 gigabyte aan snel RAM-geheugen, een rijkelijk uitgerust moederbord en uiteraard de GTX 970 grafische kaart, een ware krachtpatser en vele malen sneller dan een 760.

 

Wat betreft de SSD heb ik voor een M.2 model gekozen, namelijk de Samsung 850 EVO. M.2 SSD's zijn sneller dan traditionele SATA-SSD's. Deze SSD kan je gewoon direct op het moederbord plaatsen. 

 

Verder wordt alles gevoed door een krachtige 620W voeding. Een DVD-brander is aanwezig, net als een Windows 8.1 licentie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.