Ga naar inhoud

Mijn met Windows XP start niet normaal.


frouwipkus

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de reactie.

 

Ik zal morgenochtend het script laten draaien. Ik heb het vanavond geprobeerd maar kreeg de mededeling dat ik

.Net framework v4.0.30319 moest installeren. Toen ik met de installatie daarvan bezig was moest ik eerst de Windows installer 3.1 installeren.

 

Het is nu wat te laat op de avond om nog met het script bezig te gaan, dus het moet morgenochtend maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen heb ik het programma zoek.exe gedraaid, toen het klaar was moest ik herstarten wat op de normale manier niet lukte.
Toen ben ik maar weer naar de 'laatst goed werkende configuratie' gegaan en kreeg het resultaat van zoek.exe in beeld.

De mededeling 'nieuwe hardware gevonden' was weer rijkelijk aanwezig.

Hierbij het lange :-) resultaat van zoek.exe.
Al vast heel erg bedankt voor het doorspitten van het verhaal door jullie.

Vr. groet.zoek-results.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig maar even geen SP3. Ik zie ook tegen de rompslomp op van de installatie.

In het verleden heb ik het één keer geprobeerd te installeren en dat mislukte toen, ik meen dat ik toen kreeg te lezen dat het een andere versie was of zo. Ik weet het niet meer precies, het is al weer jaren geleden.

 

Betekent het als ik SP3 niet installeer dat er verder niets meer mogelijk is voor mijn probleem met het slechte starten van Windows, of kunnen jullie mij nog verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet u, de PC heeft jaren gedraaid zonder SP3 en zonder startproblemen.

De komende tijd heb ik de PC hard nodig en wil nu liever niet het risico lopen dat hij straks misschien nog meer problemen heeft als het verkeerd mocht uitpakken met SP3.

Ik denk er nog over na, maar ik denk dat, als ik het installeer, dat het niet eerder zal zijn dan na 12 mei.

In ieder geval hartelijk bedankt voor de inzet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, geen probleem.

Het is mijn advies en jouw beslissing.

 


 

Dan gaan we nu verder met de malwareopruiming.

 

Download adwcleaner.png AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).
 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Voeg dit logje toe aan je volgend bericht.
Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt.

 

Meer informatie vind je in de handleiding.

 


 

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.
Klik in de linkse kolom op "Gereedschap" en vervolgens op "Opstarten".
Selecteer het tabblad Windows.
Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."
Browse naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb AdwCleaner uitegevoerd, tijdens de herstart liep de PC vast, eerst gestart in veilig modus om te zien of er een logfile was gemaakt, dat was het geval, toen weer gestart in de laatst goed werkende configuratie.
Er staan trouwens 2 logfiles, een AdwCleaner[RO].txt en AdwCleaner[sO].txt
Geen idee of nu opgeruimd is wat opgeruimd zou worden.
Beiden sluit ik bij.

Daarna heb ik de oude versie van CCleaner die ik had verwijderd en een nieuwe versie geïnstalleerd. Ik heb tijdens de installatie geen vinkjes gezien die ik uit kon zetten. :(
Gekozen om CCleaner automatisch te starten en dat ging niet goed, scherm werd zwart en de PC starte opnieuw op en liep dus meteen weer vast. Weer gekozen voor de laatst goed werkende configuratie.
Kreeg de melding na het starten dat de PC hersteld was van een ernstige fout. Ik heb schermafdrukken gemaakt van de foutmeldingen en in een Word bestand gezet, die doe ik er als bijlage bij.

Nogmaals geprobeerd CCleaner te starten, dat ging weer mis helaas. Scherm weer op zwart en een herstart die vastliep.
Weer een herstart gedaan met de laatst goed werkende configuratie.
CCleaner heb ik verwijderd, ik vind het jammer dat ik mijn oude versie nu ook kwijt ben. Misschien moet ik die oude er maar weer opnieuw op gaan zetten, ik hoop dat ik hem nog ergens heb.

Ik bedenk nu dat de nieuwe versie van CCleaner misschien een 64bit versie is geweest... Geen idee.
 

AdwCleanerS0.txt

AdwCleanerR0.txt

ernstige fout.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.