Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Probeer eens een andere DNS server in te stellen.

Doe dat liefst in de router. Voor telenet moet je dit online doen via "mijn telenet"

Bij de voorkeurs-DNS-server (primaire) vul je in: 208.67.222.222
Bij alternatieve-DNS-server (secundaire) vul je in: 8.8.8.8

 

 

Als je niet in geraakt om het aan te passen, probeer het dan met onderstaande procedure.
Open het netwerkcentrum en klik aan de linkerkant op adapterinstellingen wijzigen.
Dubbelklik op je wifi-verbinding en klik dan onderaan op de knop eigenschappen.
Vink Internet Protocol versie 6 (TCI/IPv6) uit
Selecteer Internet Protocol versie 4 (TCI/IPv4) en klik op de knop eigenschappen.
In de tab Algemeen selecteer je onderaan de optie De volgende DNS-serveradressen gebruiken.
Bij de voorkeurs-DNS-server vul je in: 208.67.222.222
Bij alternatieve-DNS-server vul je in: 8.8.8.8
Sluit de vensters met OK.
Sluit het statusvenster van de verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probeer eens een andere DNS server in te stellen.

Doe dat liefst in de router. Voor telenet moet je dit online doen via "mijn telenet"

Bij de voorkeurs-DNS-server (primaire) vul je in: 208.67.222.222

Bij alternatieve-DNS-server (secundaire) vul je in: 8.8.8.8

 

 

Als je niet in geraakt om het aan te passen, probeer het dan met onderstaande procedure.

Open het netwerkcentrum en klik aan de linkerkant op adapterinstellingen wijzigen.

Dubbelklik op je wifi-verbinding en klik dan onderaan op de knop eigenschappen.

Vink Internet Protocol versie 6 (TCI/IPv6) uit

Selecteer Internet Protocol versie 4 (TCI/IPv4) en klik op de knop eigenschappen.

In de tab Algemeen selecteer je onderaan de optie De volgende DNS-serveradressen gebruiken.

Bij de voorkeurs-DNS-server vul je in: 208.67.222.222

Bij alternatieve-DNS-server vul je in: 8.8.8.8

Sluit de vensters met OK.

Sluit het statusvenster van de verbinding.

 

Sorry voor de vertraging, maar ik wacht altijd even tot de foutmelding opnieuw voorkomt.

Dan zie ik gelijk of hij al dan niet opgelost is.

 

De eerste optie vond ik nergens in "Mijn telenet".

De tweede optie is wel gelukt. Wat betekent de wijziging van deze instellingen nu concreet?

Want lijkt me dat het normaal gesproken niet de bedoeling is om in die instellingen te knoeien?

 

Na het uitvoeren van de tweede optie kreeg ik de foutmelding alleszins niet meer (voorlopig althans).

Dat kan toeval zijn, maar dit kan dus ook de oplossing zijn :) 

 

Alvast heel erg bedankt.

Graag had ik nog wat meer informatie gehad (mag ik deze instellingen zo laten staan etc?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook niet de bedoeling dat er met deze instellingen "geknoeid" wordt maar als er problemen zijn mag je deze instellingen wel aanpassen.

 

Een DNS server is eigenlijk een vertaler die de getypte url's omzet naar een IP-adres.

Meestal werkt de standaardinstelling (DNS servers van de internet provider) wel goed maar het kan altijd dat er fouten op zitten door een of andere oorzaak.

Het gevolg is dat sommige sites niet gevonden worden of dat er een verkeerde site wordt getoond.

 

De DNS servers die ik je heb gegeven, zijn van OpenDns (voorkeur) en van Google (alternatieve).

Deze servers zijn beter beveiligd en meestal ook sneller dan de servers van de provider.

Het kan dan ook geen kwaad om deze te gebruiken i.p.v. de servers van de provider.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Knoeien" was inderdaad een ongelukkig gekozen woord. Ik begrijp wat je bedoelt. 

Bedankt voor de uitleg!

 

In het begin merkte ik inderdaad dat het surfen plots sneller ging. Maar een paar uur later was daar niet veel meer van te merken. In ieder geval: als het blijft zoals het nu is en ik krijg de foutmelding niet meer, zou ik al heel erg geholpen zijn!

 

Hartelijk dank! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De internetsnelheid is afhankelijk van een aantal factoren en de DNS server is daar slechts één van.

Als de internetsnelheid op alle aangesloten pc's ongeveer hetzelfde is, zit het wel goed tenzij die snelheid beduidend lager is dan je normaal zou moeten halen.

Wat je dan kan proberen is de modem of de router eens hertarten.

Als dat niet helpt, kan je best de provider contacteren en dit melden.

 

Als er slechts 1 pc een afwijkende snelheid heeft, kan er een probleem zijn met die pc en moet dit verder nagekeken worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De internetsnelheid is afhankelijk van een aantal factoren en de DNS server is daar slechts één van.

Als de internetsnelheid op alle aangesloten pc's ongeveer hetzelfde is, zit het wel goed tenzij die snelheid beduidend lager is dan je normaal zou moeten halen.

Wat je dan kan proberen is de modem of de router eens hertarten.

Als dat niet helpt, kan je best de provider contacteren en dit melden.

 

Als er slechts 1 pc een afwijkende snelheid heeft, kan er een probleem zijn met die pc en moet dit verder nagekeken worden.

 

Oké, helemaal duidelijk hoor :)

Nogmaals bedankt, top dat mensen zoals jij (en anderen op dit forum) bestaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze foutmelding wil zeggen dat een server niet op tijd heeft gereageerd.

Best mogelijk dat het wel lukt om de pagina te openen als je de toets F5 indrukt om de pagina te verversen.

Eventueel F5 enkele malen herhalen.

 

Ik had geprobeerd om via F5 te vernieuwen, maar zelfs na 50x ofzo bleek dit geen oplossing. Ook niet met CTRL + F5.

Via mijn mobiel kon ik wel op mijn website, dus is op zich toch wel raar. Toen besloot ik om van netwerk te veranderen (overgeschakeld op een openbaar netwerk) en lukte het plots wél om aan mijn website te werken.

 

Maar een vriend van mij stuurde me vandaag dat hij ook deze foutmelding kreeg (zie bijlage).

Dus dat baart me wel zorgen.

 

Ik begin stilaan te denken dat het probleem misschien aan mijn eigen website ligt? Het gaat om: http://goo.gl/bGsNpC

Al zijn er bij mij nog af en toe websites die dezelfde foutmelding vertonen (al zijn er dat niet veel). Een voorbeeld van een website van een kennis waar ik ook nooit op geraak: http://club-brugge-nieuws.webs.com/

 

Iemand die meer weet? 

Alvast bedankt!

post-30891-0-26402700-1431042563_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.
Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Tik in: ipconfig /flushdns (let op de spatie voor de /) en druk op Enter.

 

Probeer nu nogmaals om de bewuste sites te bezoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.