Ga naar inhoud

all-in-one pc


vaes

Aanbevolen berichten

Ik zoek een vervanger voor mijn desktop Pc HP Compacq tower dc5700 van 2007.    Ik ga ervan uit dat een desktop iets duurzamer, stabieler, veelzijdiger is dan een laptop. 

 

De laatste tijd zie ik regelmatig de "all-in-one" pcs opduiken.   Het gaat bvb over HP ProOne 600, Dell XPS 27, enz...  met een uiterlijk vergelijkbaar met de Apple iMac. DIt genre trekt me aan omdat ik denk dat die de mogelijkheden van een desktop benadert en bovendien veel compacter is dan een desktop-tower met al die draden en verbindingen. 

 

Zou dit genre een goede keuze zijn ?

 

Met dank,

 

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

All-in-one PC's (AIO's) zijn inderdaad vrij populair aan het worden. Een AIO is op zich zeker geen slechte keus, maar het hangt er ook vanaf wat je er precies mee wilt gaan doen. 

 

Als je bijvoorbeeld intensief gaat gamen, of grafische toepassingen gaat voeren, is een desktop nog steeds een betere keus. Bovendien zal je met een desktop altijd een betere prijs/kwaliteitverhouding halen, en zal je ook wat meer upgrademogelijkheden hebben. De harde schijf of het geheugen upgraden bijvoorbeeld is met een All in One PC altijd moeilijker, en soms gaat het zelfs helemaal niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de interessante informatie. 

 

Bij mij noch gamen noch grafische toepassingen, dus een all-in-one zou blijkbaar primal zijn voor mij.  Nog iets :  hoe moet je die vergelijken met een "laptop" qua duurzaamheid en prestaties ?

 

Ik meen evenwel ook te mogen verstaan dat eigenlijk een desktop het ideale is  : duurzaamheid, prestaties en prijs. Voor mij is hier enkel de wirwar aan verbindingskabels een rem.

 

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan. ;) 

 

Een All in One mag je qua prestaties en prijs-kwaliteitverhouding zeker vergelijken met een laptop. Vaak worden er mobiele onderdelen gebruikt in All in One PC's, die energiezuiniger zijn maar doorgaans ook wat trager. 

 

Een desktop is inderdaad de ideale computer op gebied van prijs/kwaliteit. Met een beetje cablemanagement kan je de kabels ook handig wegsteken. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.