Ga naar inhoud

Administrator wachtwoord niet geaccepteerd


Vink

Aanbevolen berichten

Op de een of andere manier accepteert mijn pc het door mij correct geaccepteerde administrator wachtwoord van mijn overleden vriend niet meer. Ik weet zeker dat ik het juiste wachtwoord gebruik. (Ik heb het de afgelopen 2 jaar ook gebruikt en in een bestandje op mijn pc staan.) Het lukt echter niet meer om aan te loggen met zijn naam en dit wachtwoord. Het lukt dus ook niet meer om updates van geïnstalleerde pakketten op mijn pc uit te voeren. Er is waarschijnlijk nooit een wachtwoordherstelschijf gemaakt. Hoe los ik dit op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry: ik zie dat er iets niet goed staat in mijn eerste bericht. Het moet zijn:

 

Op de een of andere manier accepteert mijn pc het door mij correct ingetypte administrator wachtwoord van mijn overleden vriend niet meer. Ik weet zeker dat ik het juiste wachtwoord gebruik. (Ik heb het de afgelopen 2 jaar ook gebruikt en in een bestandje op mijn pc staan.) Het lukt echter niet meer om aan te loggen met zijn naam en dit wachtwoord. Het lukt dus ook niet meer om updates van geïnstalleerde pakketten op mijn pc uit te voeren. Er is waarschijnlijk nooit een wachtwoordherstelschijf gemaakt. Hoe los ik dit op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de zekerheid de volgende vraag. Ik kan ZELF als GEBRUIKER nog wel op mijn pc werken. Als ik echter via de administrator (mijn overleden vriend) in wil loggen, dan geeft hij aan dat gebruiker en/of wachtwoord onbekend is. De handleiding die ik heb gekregen, gaat er vanuit dat ik helemaal mijn pc niet meer kan gebruiken. Dit is dus niet het geval. Ik kan alleen mijn programma's niet meer bijwerken, omdat dan om het wachtwoord van de administrator wordt gevraagd. Voor mij als pure pc gebruiker is de verstrekte handleiding best moeilijk om uit te voeren. Ik vraag me af of er in mijn geval geen eenvoudiger oplossing bestaat. Daar zou ik erg blij mee zijn. Bij voorbaat dank voor hulp. Ik ben bang om iets verkeerd te doen en daarmee mijn eigen toegang ook kwijt te raken!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de handleiding en extra info staat duidelijk omschreven dat je per account kan werken ... wanneer je het - ondanks de uitgebreide en duidelijke documentatie - moeilijk hebt met het uitvoeren van dit alles dan is het aangewezen dat je je laat begeleiden door iemand met meer ervaring of ten rade gaat bij een PC-hersteldienst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inmiddels gelukt om met de handleiding samen met een vriend het wachtwoord op spaties te zetten. Heel fijn. Mijn toetsenbord staat trouwens op Engels en dat moet m.i. ook, want anders krijg ik allemaal rare tekens. Het wachtwoord bleek gelocked te zijn. En dat is waarschijnlijk gebeurd doordat ik problemen met ziggo had. Het wachtwoord werd toen niet geaccepteerd en toen heb ik het dus waarschijnlijk ook een paar keer fout ingetypt. Al kan dit nooit zo vaak geweest zijn als ik ooit heb moeten doen na het overlijden van mijn vriend. Toen heb ik heel veel moeten proberen zonder dat er gelocked werd. Enfin. Het werkt weer. Fijn dat er mensen bestaan die me bij zo iets willen helpen. Mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.