Ga naar inhoud

Drivers windows 7


Provided

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop aangekocht (ASUS N551JK-CN079H-BE) waarop windows 8.1 geïnstalleerd staat. Alleen vind ik windows 8 helemaal niets en daarom had ik veel liever overgeschakeld naar windows 7. Op zich is het instaleren van windows 7 geen probleem, maar vind ik op de officiële ASUS-site enkel windows 8.1 drivers terug.

 

http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/N551JK/HelpDesk_Download/

 

Betekent dit dan dat het niet mogelijk is om over te schakelen op windows 7?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele bedenkingen/ opmerkingen:

 

Veel kans dat het met de drivers voor Windows 8 lukt maar zekerheid heb je niet.

Van waar heb je die Windows 7 installatieschijf (legaal/ niet legaal)?

Ga je Windows 7 installeren dien je op te letten dat de herstelpartitie niet mee verwijderd wordt.

Maak eerst indien mogelijk recoveryschijfjes aan en maak ook een systeemimage die je op een andere gegevensdrager plaatst.

Stel je persoonlijke bestanden veilig.

 

Je kan Windows 8 zodanig aanpassen dat het voelt zoals Windows 7.

 

Neem deze link eens door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie clarkie en sorry voor het late antwoord (drukke dagen).

Ik heb inmiddels zelf ook nog wat opgezocht en alles eens overlopen en heb gemerkt dat niet alle software zelf op de asus website zo maar te vinden is .

Bijvoorbeeld de charger plus USB software die op de laptop aanwezig is om er 1 te noemen en dan miss ik er waarschijnlijk nog.

Na wat verder opzoekingswerk las ik ook ergens dat niet alle drivers zo maar werken en dat je dus voor die specifieke onderdelen op de site van de producenten zelf moet gaan zoeken. Gezien de complexiteit en gebrek aan tijd om er zeker van te zijn dat alles goed zal verlopen heb ik besloten om bij windows 8 te blijven en zoveel mogelijk aan te passen naar windows 7. Bedankt voor de link helpt zeker ;)

Windows 10 is ook niet zo ver af, dus is misschien binnenkort wel een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.