Ga naar inhoud

Photo Viewer kan afbeelding niet openen


nixxus

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Sinds kort heb ik een probleem met het bekijken van afbeeldingen.

Omdat ik vaak afbeeldingen download van internet, gebruik ik een USB-stick om deze op te slaan en te ordenen. Wanneer ik de afbeeldingen opsla is dat standaard in JPEG-formaat.

 

Als ik echter tegenwoordig een afbeelding opsla op de stick, gaat het fout. In het begin lijkt alles normaal wanneer ik de afbeelding open (en ze bekijk met Windows Photo Viewer). Maar wanneer ik de stick uit de computer haal en hem er later weer in steek, kan deze afbeelding plots niet meer bekeken worden. Ik krijg de foutmelding:

 

"Deze afbeelding kan niet worden geopend. Deze bestandsindeling wordt niet door Photo Viewer ondersteund of de meest recente updates voor Photo Viewer zijn niet geïnstalleerd."

 

Ik vind dit raar aangezien er met die updates geen probleem is en ik de nieuwe foto's niet anders opsla dan oudere. Ook werken de oudere foto's gewoon zoals het hoort.

 

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

 

Met vriendelijke groeten,

Nick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt er toch iets aan de hand te zijn met de bestanden zelf. Indien je nog een ander fotoprogramma op de PC hebt, zou je dat eens kunnen proberen. Maar ik vermoed dat dit niet het geval is. Download dan even IrfanView en probeer eens of je daarmee de afbeeldingen kan behandelen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je de corrupte bestanden nog opnieuw downloaden ? Doe dat anders eens op de PC zelf en niet op de USB-stick. Probeer ze dan gewoon te openen met al je hierboven gebruikte programma's. Zo komen we (mogelijk) te weten of de bestanden-op-internet niet zelf corrupt zijn vóór download of dat er later iets mee is gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk: wanneer ik een afbeelding opsla op de pc kan ik deze gewoon openen. Maar wanneer ik ze daarna kopiëer naar de USB-stick, kan ik ze van daaruit weer niet openen.

Ik heb het met een andere stick geprobeerd, maar daar lijkt alles normaal te openen zoals het hoort. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt er iets aan de hand te zijn met de USB-stick. Je zou de correct openende bestanden op deze stick best overbrengen naar een andere drager (andere USB, externe HD of zelfs gewoon terug naar de PC) en dan de "slechte" USB-stick eens kunnen formatteren. Daarna kan je dan opnieuw testen of deze nog correct werkt. Zo niet, zal je hem moeten buiten gebruik stellen. Zo ja, kan je hem na formatteren opnieuw gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.