Ga naar inhoud

1 mail meerdere keren versturen - tellen megabyte's op?


nixxus

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik zit met een vraag waarvan ik het antwoord niet meteen kan vinden.

 

Wanneer een mail met enkele bijlage's van, laten we zeggen, 10MB wordt verstuurd kost dit uiteraard 10MB aan internet.

 

Maar wanneer je dezelfde meel bv. naar 100 verschillende personen stuurt, wordt deze data dan ook 100 keer verzonden zodat je uiteindelijk 10MB x 100 = 1GB verbruikt?

Of blijft het gebruikte volume 10MB en wordt de mail als het ware gekopiëerd op de server of zo?

 

Ik hoop dat iemand het antwoord weet.

 

Met vriendelijke groeten

Nick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel, je stuurt die mail van 10 Mb naar 10 collega’s, dan betekent dit dat de mailserver wel degelijk 11 maal 10 Mb moet slikken, ofwel 110 Mb (jouw 10 collega’s en jezelf). Dit is een onnodige belasting van het netwerk en kan via alternatieven perfect vermeden worden. Voor kleine berichten met minimale bijlagen is dat niet zo'n probleem, maar hier is dat behoorlijk groot wat verbruik betreft.
 
Indien je een grote hoeveelheid binnen hetzelfde domein verstuurd, dan plaats je de bestanden best op het netwerk en stuur je een mail met hyperlink naar de netwerkfolder naar de collega's. De belasting op het mailsysteem is bijna nihil.
 
Indien je een grote hoeveelheid extern wenst te delen, dan maak je best gebruik van online mogelijkheden. Enkele alternatieven:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.