Ga naar inhoud

Kan niet in mijn computer


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Maanden geleden heb ik van mijn voormalige werknemer een Dell optiplex 745 gekregen, dit inverband met het opheffen van het bedrijf.

 

Nu wil ik deze gaan gebruiken maar kan er niet in.

 

Deze wordt beschermd door username en wachtwoord.

 

Ik zie 2 sleutels voor Signe in:

1e voor username en password

2e voor e-mailadres en password. 

 

Omdat het bedrijf niet meer bestaat en ook geen voormalige werknemers bereikbaar zijn kan ik niet in het systeem.

 

Ik zie wel dat er een windows systeem met tegels geïnstalleerd is maar heb geen idee welk systeem.

 

Bestaat er toch een mogelijkheid om toch in het systeem te komen?

 

Ik bezit ook geen cd-rom voor deze computer.

 

De accounts van de huidige users mogen verwijderd worden.

 

Graag uw hulp of reactie alstublieft.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het hebt over een besturingssysteem met tegeltjes dan denk ik meteen aan Windows 8 of Windows 8.1, met in dit geval zowel een lokaal- als een Microsoft-account om in te loggen op jouw PC.

 

Feit is echter wel dat Dell geen enkele ondersteuning biedt voor deze besturingssystemen op een Optiplex 745, dus het gaat hier alvast niet over het besturingssysteem dat aanwezig was op deze PC op de dag van aankoop.

 

Wil je met een 100% propere lei beginnen, dan dringt zich meteen een volledig nieuwe Windowsinstallatie op ... maar, dan heb je én een installatieschijf van Windows nodig (je geeft aan die niet te hebben) én een geldige licentiesleutel.

 

Mogelijk kleeft er nog een Windows licentiesleutel op het toestel ... indien aanwezig: voor welke Windowsversie is deze key ? ...

 

Ga je niet voor een herstallatie dan rest je nog het resetten van de paswoorden, zodat je kan inloggen op de PC en na een opruimbeurt kan je dan werken met de PC, eventueel onder een nieuw - nog aan te maken - account ... maar dan moet je wel eerst aan de slag met Offline NT Password & Registry Editor.

 

Je zal de software moeten downloaden, deze branden op een CD/DVD of op een USB-stick plaatsen die je opstartbaar maakt met behulp van een progamma zoals Rufus.

 

Op te kunnen opstarten vanaf je CD/DVD of je USB-stick zal je de opstartvolgorde in je BIOS (toegang BIOS via de F2 toets tijdens het opstarten) moeten aanpassen, dat wordt hier duidelijk uitgelegd.

 

Dan dien je de stappen te volgen die je ziet in de handleiding (zie afbeeldingen) en in het filmpje.

 

Denk je dat dit alles nét een stap te ver is voor je dan laat je je best begeleiden door een handige Harry of Henriette, anders wordt dit een klus voor een PC-hersteldienst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan je voor de snelle reactie en duidelijke uitleg.

 

Het was te proberen om er zelf mee aan de slag te gaan.

 

Maar u heeft heb inderdaad gelijk als je zegt dat dit nét een stapje te ver voor me is. 

 

Rest mij nu om uw advies te volgen om er iemand met computerervaring deze klus te klaren.

 

Ben erg blij dat u me geholpen hebt met dit advies!  :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.