Ga naar inhoud

Windows 7 opstartproblemen


Erwindekorte

Aanbevolen berichten

Ik startte vanochtend mijn laptop op, maar ik zag opeens bestanden laden, en opstartherstel.. Daarna kwam er een venster waar stond: Deze computer kan niet automatisch worden hersteld..  Ik drukte op voltooien en zelfde scenario.. Hij start gewoon niet op.. 

 

windows 7

toshiba satellite pro C50-A-1EM

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dag Erwindekorte,

 

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

 

Neem dit topic eens grondig door, download en brand de juiste herstelschijf (of zet de ISO op een USB-stick met Rufus)... mogelijk moet je de opstartvolgorde in je bios nog aanpassen: dat wordt hier duidelijk uitgelegd.

Kijk eens of je na het uitvoeren van een opstartherstel via de herstelschijf / USB terug kan opstarten ? ... mocht het van de eerste keer niet lukken, dan mag je dit (desnoods meerdere keren) herhalen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat je Rufus hebt gedownload plaats je het programma op je bureaublad.

 

Dubbelklik op het icoontje van Rufus ... het venster van het gebruikersaccountbeheer opent nu, klik op Ja om Rufus te starten.

 

55b2233deea6a-rufus0.jpg

 

Rufus herkent alle ingeplugde USB-sticks automatisch ... wanneer er meerdere USB-sticks zijn ingeplugd dien je je ervan te vergewissen dat je nu de juiste USB-stick selecteert.

 

55b223c53bc60-rufus1.jpg

  1. Selecteer ISO Image in het menu dat je opent door op het driehoekje te klikken.
  2. Klik op het icoontje dat rechts van het menu staat en navigeer naar de locatie waar jij je ISO hebt opgeslagen, meestal is dit in de map Downloads ... selecteer daar de ISO en klik op Openen.

55b229d13d63b-rufus6.jpg

 

Klik vervolgens op Start waarna de onderstaande waarschuwing verschijnt, je mag hier op OK klikken.

 

55b2249309714-rufus3.jpg

 

Check nog eens extra of je de juiste USB-stick hebt geselecteerd, want alle data die op de USB-stick aanwezig is gaat verloren bij het aanmaken van je opstartbare stick ... na deze check klik je op OK om met het aanmaken van de stick te starten.

 

De USB-stick wordt nu geformatteerd, de gekozen partitie-indeling en het gekozen bestandssysteem worden aangemaakt en de ISO bestanden worden naar je USB-stick gekopieerd.

 

55b226261c449-rufus4.jpg

 

Wanneer je opstartbare stick succesvol werd aangemaakt klik je op Sluiten om het programma te verlaten en nu kan je, mits de opstartvolgorde in je BIOS correct is ingesteld, opstarten vanop je USB-stick.

 

55b226cd1b79f-rufus5.png

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.