Ga naar inhoud

foutmelding 80240020 bij updaten


Kurtt

Aanbevolen berichten

Als de computer afsluit, en er zeer lang "update 1 van 1" verschijnt, en na een herstart er geen melding komt dat je Windows 10 kunt installeren, is er zeer waarschijnlijk sprake van een fout.

 

Start Windows Update op, door op het startmenu te kliken en windows update in te geven en druk op enter.

Kijk nu naar "Updates geinstalleerd op" en klik op de blauwe link "Geschiedenis van updates weergeven".

 

Bekijk nu of er in de lijst "Bijwerken naar Windows 10 " staat, gevolgd door de status "mislukt". Dubbelklik op "Bijwerken naar Windows 10". Je krijgt nu de foutcode bij "Foutdetails".

 

Als de foutcode die daar verschijnt 80240020 is, heeft dit te maken met de "overvolle" microsoft servers en dat uw windows 10 wel gedownload is, maar dat dit mislukt is (onvolledig of niet goed gedownload)

 

Volg onderstaande stappen om problemen met de foutcode 80240020 op te lossen:

 

1.
Ga naar de map  C:\$Windows.~BT  (verborgen mappen tonen aanzetten!) en verwijder zoveel files als mogelijk is. Als alles hier niet weg is , niet erg. Probeer gans die map te verwijderen.

2.
Ga naar C:\Windows\SoftwareDistribution\Download en verwijder daar alles.

3.
Ga naar windows update en kies dat updates automatisch geinstalleerd moeten worden (staat standaard al goed)

4.
Start cmd in administrator mode. (ga naar startmenu en typ cmd en rechtsklik daarop en kies "Als administrator uitvoeren ") en typ wuauclt.exe /updatenow

5.
Na enkele minuten, check voor updates in Windows Update. Je ziet nu dat windows 10 wordt gedownload naar je systeem.

 

De rest van de stappen wijzen zichtzelf uit.

 

 

Opmerkingen:

- wat de precieze oorzaak is van de foutmelding 80240020 is mij niet geheel duidelijk

- soms kan deze foutmelding gepaard gaan met de foutmelding C1900208, maar bovenstaande procedure zou beide foutmeldingen oplossen

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb dit probleem van foutmelding ook, maar dit heeft niets te maken met overvolle servers.

Je moet het Windows 10 icoon in je werkbalk openen en dan zie je in de linker bovenhoek 3 streepjes, als je die aanklikt zie je in de tablijst "controleer uw pc" klik hierop en dan kan je zien of uw pc Windows 10 kan installeren of niet en dan kan je de fout aflezen waarom Windows10 niet kan geladen worden. Ikzelf heb een Dell Inspiron N7010 van 2011 en hierop is geen ondersteuning voor Windows 10 en kan er dus geen gebruik van maken, ik ken iemand die een HP laptop heeft van 7 jaar oud en die kan W 10 probleemloos laden. Dus ik moet rustig verder doen met W 7 en mijn volgende PC zal zeker geen Dell meer zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stafke

 

Foutmelding 80240020 is wel degelijk 'normaal': Je kan de update forceren, maar of dat verstandig is is de vraag. Als je momenteel nog geen update melding hebt gekregen, is je systeem nog niet volledig compatibel met windows 10, ook al zegt het windows vlagje onderaan je scherm dat wel alles compatibel is en er geen problemen zijn.

 

Lees:

 

http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-windows_install/windows-update-installatie-fout-80240020/a321db50-dafd-4344-ae8b-4eba6ab52a0c

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.