Ga naar inhoud

DPC WATCHDOG VIOLATION tijdens upgrade nar windows 10


volcom

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik wou vandaag mijn laptop upgraden naar windows 10 maar op het einde van de install rond 92% als hij de instellingen aan het configureren is krijg ik een DPC WATCHDOG VIOLATION BSOD. 

Op mijn desktop had ik geen enkel probleem met upgraden.

 

Een memorydump kan ik er niet direct van vinden maar als log bestanden kunnen helpen zeg me maar welke ik moet geven hier.

 

Is er iemand die dit al gehad heeft en weet hoe dit op te lossen is?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat was ik vergeten te melden maar de update is niet voltooid.

Na de BSOD herstart de laptop en komt erop te staan dat hij windows 8.1 aan het terugzetten is.

Maar de teruggezette windows 8.1 werkt wel

aangepast door volcom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat BSOD heeft te maken met foute drivers of hardware en die niet compatibel zijn met Windows 10 veronderstel ik.

Als je de Upgrade uitvoert heb je dan alle randapparatuur verwijderd?

 

Stond Windows 8.1 op de laptop bij aankoop?

Wat is het merk, model en modelnummer van de laptop? 

Staat er een 32 of 64 bits versie van Windows 8.12 op je laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen randapparatuur aangesloten op de laptop tijdens de upgrade.

 

Bij aankoop stond er windows 7 op de laptop en die heeft toen een gratis upgrade naar windows 8 gekregen.

De laptop is een HP Probook 6570b 

Er staat een 64 bits versie van windows 8.1 op mijn laptop. Het is een windows 8.1 pro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag via deze link alvast de chipset driver downloaden en installeren.

 

Voer ook onderstaande uit.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.