Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo,Ik wil al hel lang een game computer gaan kopen. Ik heb de laatste tijd veel verschillende builds gemaakt van verschillende componenten. Mijn budget is 1120 euro waar als het echt moet heus nog wel een tientje bij kan. Nu heb ik zeer recent een build gemaakt die het nog wel eens zou kunnen worden. ik bestel deze componenten bij afuture ( Of er moeten betere/goedkopere sites zijn!) en laat deze hier ook assembleren voor een bijbedrag van 60 euro. Ik wil jullie bij deze graag mijn build laten zien en vragen of bepaalde aanpassing geadviseerd zijn. Hiermee vraag ik ook: Zijn er betere moederborden? Of betere videokaarten voor deze prijsverhouding? Of betere 970 kaarten? Is een extra koeling nodig en is er een goede stock koeler bij de cpu gelevered? Of misschien minder benodigde hoeveelheid watt betreffende de voeding? Bij voorbaat vreselijk veel dank! Zie mijn build in de bijlage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag boudewijn98,

 

welkom op PC-Helpforum.be. :)

 

De samenstellers kunnen je uiteraard verder helpen met het aanschaffen van een nieuwe computer. Echter is het voor hen veel gemakkelijker als je dit stappenplan even invult en in dit topic zet. Zo kunnen ze je een veel beter advies geven op maat.

 

Bijkomend: je bijlage ontbreekt ... hoe u een bijlage kunt toevoegen aan een bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo en bedankt! Bij deze alsnog mijn bijlage. En hier mijn stappenplan:

 

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? - Ik ga mijn pc voornamelijk gebruiken om flink te gamen. Hierbij denk ik aan spellen als skyrim, the witcher 3, gta 5, dishonored etc. Skyrim en gta 4 wil ook flink gaan modden. Daarom leek mij de i5 4690k een goede keuze binnen mijn budget. Video editing en photoshop ga ik waarschijnlijk ook een beetje ondernemen, maar niet al te veel. Ook wil ik een minecraft server maken.
  • Wat is mijn budget? - Mijn budget is 1120 euro, maar op een tientje komt het niet aan..
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Ik wil zelf een computer samenstellen en deze wil ik ook laten assembleren.
  • Ga ik overklokken? - Ik weet het nog niet zeker, maar ik denk het wel. Ik wil dit samen met beter ervaren kennissen gaan doen later.
  • Ga ik later upgraden? - Ik zal vast ooit een tweede schijf erbij gooien en zeker dit najaar meer ram. Misschien ooit ook een tweede videokaart, maar zolang ben ik nog lang niet.
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Usb 3.0 zie ik we als een must. Wifi is niet nodig, maar altijd handig voor later. Ik haal dit najaar wel nog een externe geluidskaart.
  • Ga ik zelf assembleren? - Nee, dit laat ik gebeuren door afuture.nl zelf. Een Nederlandse site waar ik mijn componenten bestel.
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Ik bestel deze niet op afuture en ik ga pas naar de OS kijken als ik mijn pc thuis heb staan.
  • Ga ik zelf installeren? - Ja.
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Ik vind de NZXT phantom 410 in het wit met blauw mooier dan de corsair graphite 230t. Maar helaas ligt dit boven mijn budget.
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Nee, Ik vraag jullie enkel hulp met de pc.
  • Heb ik specifieke wensen? - Nee.
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Nederland, afuture.post-32806-0-80399000-1439572963_thumb.j
  • Assemblage kost 60 euro en zit verpakt in de totaalprijs. Ben ik vergeten te melden bij de bijlage..
aangepast door boudewijn98
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste boudewijn98,

 

Het valt op dat je je vraag op meerdere fora post, lees er even onze forumregels op na om te weten waarom we op PCH geen voorstander van zijn van het gelijktijdig posten vragen op meerdere fora.

Het is uiteraard onze grootste bezorgdheid dat jij zo snel mogelijk tot een oplossing komt, daarom gaat dit topic "on hold" zodat jij je ten volle kan concentreren op de vragen / tips op het andere forum..

 

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.