Ga naar inhoud

Keyboard


HaagseHarrie

Aanbevolen berichten

Sinds ik teruggegaan ben van Windows 10 naar Windows 7 heb ik een keyboard probleem.

Als ik aanhalingstekens (") typ, verschijnen deze pas als ik op de spatiebalk of een andere toets heb gedrukt. Terwijl ze voorheen direct in beeld kwamen.

Het ligt waarschijnlijk aan de taal- en/of landinstellingen.  Mijn taal staat op Dutch (Netherlands) - United States International. Het keyboard staat daar ook op .

Welke instelling moet ik hebben om het keyboard weer te laten doen wat ik wil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij ziet dit als een probleem, maar dat de aanhalingstekens (") pas verschijnen, nadat je op de spatiebalk hebt gedrukt is volkomen normaal bij de toetsenbordindeling Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten Internationaal.

Bij de toetsenbordindeling die jij nu hebt, worden de toetsen met de aanhalingstekens 'dode toetsen' genoemd.

Het voordeel daarvan is dat je de toets met de aanhalingstekens dan ook kunt gebruiken om letters met accenten te typen: https://www.seniorweb.nl/tip/tip-snel-letters-met-accenten-typen

" + e = ë

' + e = é

 

Wanneer jij de aanhalingstekens direct wilt zien verschijnen (dus zonder extra op de spatiebalk te hoeven drukken), dan moet je voor een andere toetsenbordindeling kiezen, namelijk Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten. (Dus zonder Internationaal erachter!)

Nadeel van die toetsenbordindeling is dat je letters met accenten op een andere manier zult moeten maken. Dat kan dan met de ASCII tekens:

Alt 130 = é

Alt 133 = à

enz.

 

Dat vind ik zelf een hoop gedoe, daarom geef ik de voorkeur aan Verenigde Staten Internationaal.

Maar jij zult vast een goede reden hebben waarom jij die enkele of dubbele aanhalingstekens direct in beeld wilt zien verschijnen, nadat je op die toets hebt gedrukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porrelaar,

 

dank voor de moeite. Het werkt echter niet.

Ik heb echt alles geprobeerd, maar zonder succes.

Heb zelfs een ander toetsenbord aangesloten, niets werkt.

Het zit dus niet in de hardware en softwarematig krijg ik het niet opgelost.

Bij US, dus zonder International, krijg ik zelfs helemaal geen aanhalingstekens.

Thanks anyway.

 

HaagseHarrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat jij een Engelstalige versie van Windows 7 gebruikt, en dat jij Outlook gebruikt als e-mailprogramma.

 

De melding "You are now viewing this message in the Internet Zone" heeft te maken met een beveiligingsinstelling in Outlook.

Klik op de volgende link voor de oplossing/verklaring: http://help.lockergnome.com/office/Viewing-Outlook-message-Internet-Zone--ftopict624912.html

 

Dit heeft mijns inziens niets te maken met je toetsenbordindeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porrelaar,

 

weer bedankt voor je moeite. De link gevolgd en geen enkele oplossing aangetroffen. Een inzending van Diane Poremsky, waar ik ook geen chocola van kan maken. Ze geeft aan : Tools - Options - Security Tab. "it should be on the restricted zone for best
security (this also removes that from the infobar)." De vraag is nu: WAT moet er in de Restricted Zone staan of gezet worden? In de lijst van sites die in de Restricted Zone zouden moeten geplaatst worden, kom ik Microsoft Office niet tegen.

Inderdaad heb ik alle software in het Engels. Ik kom er niet uit.

 

Met vriendelijke groet.

 

Haagse Harrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu zelf geen computer met Outlook bij de hand.

Wanneer jij in Outlook klikt op Tools, daarna op Options, en dan op het tabblad Security, dan kun je de beveiliging instellen op Internet zone of op Restricted zone. Hij staat nu op Internet zone en dat is minder veilig. Daarom krijg jij die waarschuwing in beeld. Je kunt de beveiliging dus instellen op Restricted zone. Dat is veiliger. Je zult dan in e-mails veel afbeeldingen niet direct kunnen zien, maar je zult dan ook de melding die jou ergert, niet meer zien.

Het zal waarschijnlijk een kwestie zijn van een schuifje verplaatsen of een vinkje zetten. Daarna op OK klikken. Meer niet.

Pas a.s. maandag heb ik weer een computer met Outlook tot mijn beschikking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.