Ga naar inhoud

Windows 7 start traag op ondanks zeer snelle pc


zinok2001

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Het opstarten van windows 78 (64bit) op mijn pc duurt ongeveer 2 minuten, terwijl ik een zeer snelle game pc bezit.

Specificaties : 4790k, watercooled, OC op 4.9Ghz, Z97 mobo, 8gb DDR3 2400 ram, msi gtx 970 gpu, 850W cooler master ps.

 

Ik heb reeds zoveel mogelijk uitgeschakeld bij het opstarten, maar duurt toch nog zo lang. Alle drivers zijn up to date.

Iemand een tip ?

 

Thx.

 

PS : is het de moeite om de gratis update naar windows 10 uit te voeren en heeft dit enige gevolgen voor de huidige geinstalleerde software.

Ik gebruik deze pc vooral voor flightsim met Prepar3d.

 

post-33530-0-23430600-1443370498_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer op virussen, draai een keer ADW cleaner, CC cleaner, Schijfopruiming, kort gezegd schoon de pc een keer op en kijk wat er dan gebeurt, en wat voor Harde schijf zit erin? Ik zelf wil windows 10 niet, maar dat is omdat je dan veel dingen niet zelf meer kunt oplossen, maar je kan het altijd proberen, en als het niet bevalt weer terugzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had al een snelle processor, maar die heb je ook nog overclocked. Logisch dat je dat deed, want je kocht niet voor niets een i7-4790K processor.

Ik heb zelf geen verstand van overclocken, maar het lijkt erop dat je iets te ver bent gegaan:

 

560954899f4ed-overclock.PNG

 

Ik weet niet of te ver overklokken dit effect kan hebben, maar als mij zoiets overkwam, zou ik wat minder overclocken of even helemaal niet overclocken en daarna kijken of de opstarttijd verbeterd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer op virussen, draai een keer ADW cleaner, CC cleaner, Schijfopruiming, kort gezegd schoon de pc een keer op en kijk wat er dan gebeurt, en wat voor Harde schijf zit erin? Ik zelf wil windows 10 niet, maar dat is omdat je dan veel dingen niet zelf meer kunt oplossen, maar je kan het altijd proberen, en als het niet bevalt weer terugzetten.

Hallo Sento, ik gebruik 2 Samsung SSD van 250GB (1 voor windows en 1 voor Prepar3d Simulator) en 1 WD Raptor 500 GB voor de textures en add-ons. Ik weet niet of die cleaners veel nut hebben voor SSD schijven ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had al een snelle processor, maar die heb je ook nog overclocked. Logisch dat je dat deed, want je kocht niet voor niets een i7-4790K processor.

Ik heb zelf geen verstand van overclocken, maar het lijkt erop dat je iets te ver bent gegaan:

 

560954899f4ed-overclock.PNG

 

Ik weet niet of te ver overklokken dit effect kan hebben, maar als mij zoiets overkwam, zou ik wat minder overclocken of even helemaal niet overclocken en daarna kijken of de opstarttijd verbeterd is.

De processor is beveiligd tegen "over"-overclocken ... Daar heeft het niets mee te maken. Toch bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De processor is beveiligd tegen "over"-overclocken ... Daar heeft het niets mee te maken. Toch bedankt.

Hallo Zinok2001

 

Ik snap nu het nut niet helemaal meer van het overclocken, je hebt al een zeer snelle PC, zelfs als je de processor niet overclocked. misschien dan nog een optie om een schone installatie te geven, misschien zit er iets niet goed in windows?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Zinok2001

 

Ik snap nu het nut niet helemaal meer van het overclocken, je hebt al een zeer snelle PC, zelfs als je de processor niet overclocked. misschien dan nog een optie om een schone installatie te geven, misschien zit er iets niet goed in windows?

Hallo Sento, ik overclock omdat ik deze pc gebruik voor een flight simullator (Prepar3d) waar er heelveel processor vermogen nodig is. Een clean install is misschien wel een optie. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Zinok2001,

 

De Processor hoeft niet overgeclocked te worden voor die flightsim, als ik de system requirements zie dan kan jou pc deze game easy aan op hoogste graphics zonder dat de pc overgeclocked hoeft te worden. maar als dit fijner werkt voor jou en het zou geen gevolgen moeten hebben volgens jou dan kan je em overclocken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sento,

 

Voor de standaard requirements is dit idd niet vereist. Probleem is dat we met heel veel add-ons werken zoals HD scevery graphics en HD Cloud Textures etc .... Bovendien maak ik gebruik van een 100% scale B737-800 cockpit. Mijn main PC draait dus ook nog tal van programma's die nodig zijn voor het geheel te laten werken (oa Flight managment computer, enz)  Dan heb je deze power wel nodig om alles "stutterfree" te laten draaien aan een degelijke Framerate. Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.