Ga naar inhoud

Laptop toetsenbord vervangen: andere functietoetsen


bodl

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Al enkele jaren maak ik gebruik van mijn Dell Inspiron 1545 laptop. 
Sinds enkele maanden werkten de toetsen 'b, n, spatie,' niet meer op mijn interne toetsenbord. Dat ving ik altijd op door gewoon een extern toetsenbord aan te sluiten.

Gisteravond heb ik een nieuw intern toetsenbord besteld voor mijn laptop en ook geïnstalleerd. Alles werkt naar behoren, alle toetsen die kapot waren werken op het nieuwe toetsenbord ook weer gewoon zoals het hoort.

 

Mijn vraag gaat over de plaats van de functietoetsen op het nieuwe toetsenbord. Deze functietoetsen staan namelijk op andere toetsen aangegeven dan op het oude toetsenbord, waardoor de bediening van de functietoetsen wat onhandig werkt en af en toe puzzelen is welke toets voor welke functie gebruikt wordt.

 

Ik zal mijn vraag met een foto verder toelichten, dat werkt makkelijker:

 

post-30214-0-05122100-1443613952_thumb.j

 

 

Het bovenste toetsenbord is het originele, kapotte toetsenbord.In het rood heb ik de FN toetsen zoals ze vanuit de installatie zijn ingesteld weergegeven.

Het onderste toetsenbord is het nieuwe toetsenbord wat ik geplaatst heb. In het groen heb ik de FN toetsen weergegeven zoals ik ze graag in wil stellen (gelijk met de afbeeldingen op de toetsen)

 

Weet iemand of en zo ja: hoe ik de toetsfuncties kan aanpassen? (ik doel dus niet op het omschakelen van f1 naar functie oid, ik bedoel echt een nieuwe taak geven aan een bepaalde toets, zodat de functies overeenkomen met de knoppen waarop de functie wordt afgebeeld).

 

Ik hoop van jullie te horen!

 

Hartelijke groet,

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eigenlijk gehoopt dat er een makkelijke oplossing was (een bepaalde driver installeren oid) waardoor mijn type toetsenbord toch zou kunnen werken zoals de toetsen aangeven. Maar als het inderdaad niet makkelijk is om zoiets op te lossen, dan zal ik het topic inderdaad sluiten. 

Dank voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.