Ga naar inhoud

kan harde schijf niet formatteren


clovis

Aanbevolen berichten

ben al 2 weken aan het uitpluizen hoe ik dit zal oplossen?zoek voordurend info op het internet,maar het lukt mij niet echt.

ik heb het voor mogelijk gemaakt dat ik zelf schade aangericht heb aan mij harde schijf,door acronis true image geforceerd te sluiten.

de harde schijf is RAW en kan niet geformateerd worden.

het gaat hier om een WD (blue) schijf,met Data LifeGuard Diagnostics heb ik geprobeert uit te vissen waar de fouten liggen: probleem : na 9 uren en 41 min. scannen,was ik nog niks wijzer en er waren nog maar liefst resterend 56 uren en 17 te scannen. gestopt dus.

nu ben ik bezig met HDD regenerator...na 3uren en 27 min is er 365 MB gescant en zijn er 13 bad sectors gevonden en gerepareerd,mijn schijf is 931 GB groot...wat wordt dit?een week of 2 voortdurend scannen???

vond ik maar iets simpelder en toch liefst iets vlugger...2 dagen wil ik wel mijn pc doen werken (24/24),maar toch geen 2 weken.

 

graag hulp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clovis,

 

'k ben hier even met je mee aan het denken gezien er niet veel respons op je vraag komt.

 

De link van easus geeft alleen aan hoe je nog date van je schijf kan halen en eindigt met:

Through those simple clicks, you can get your data back and now a reformat will be allowed and your disk will work again

Met deze eenvoudige klikken kan jij je data terugkrijgen en een nieuwe format  is nu toegelaten en je schijf zal terug werken.

 

Dit gaat niet over het opnieuw formateren.

 

Maar als je probleem niet is van data van die schijf terug te halen, maar van de schijf te formateren, dan heb ik dit:

 

 

Je schijf staat in RAW-modus :

(bron: http://www.easeus.com/data-recovery/other-recovery-software/convert-raw-drive-to-ntfs.htm )
In dat geval krijg je mogelijk volgende meldingen:
    - invalid media  type reading drive. (met de vraag:) Abort, Retry, Fail?
    - In systeembeheer staat bij je schijf dat ze is geformateerd in "RAW"
    - Je krijgt plots de vraag: wil jij je schijf formateren - ofwel: je schijf is niet geformateerd, wil je ze formateren?
    - sommige bestanden bevatten plots eigenaardige karakters
    - of je krijgt de boodschap:  'Sector not found’
De vermelding RAW-drive betekent: dat je bestandssysteem corrupt is, dat het systeem niet kan bepalen of je schijf nu fat, NTFS, ... geformateerd is.
Je hebt dus geen toegang tot je schijf en/of je kan bestanden van deze schijf niet meer benaderen.

De oorzaak kan veelvuldig zijn: een virus, een foute formattering, slecht afsluiten van je systeem, power-uitvallen,...
 

De link hierbij van easeus geeft je dan de mogelijkheid tot het opnieuw formatteren

 

Het stukje dat daar voor jou interessant is, is: How to fix RAW drive?

 

Maar dat begint voor mij ook wel met Latijn (iemand anders die het begrijpt?) : je moet eerst in de CMOS-setup  de controller uitschakelen en de SCSI-drivers enz.. die met je Device Manager (hoe is dit ook weer in het Nederlands?)  verwijderen en dan rebooten.

Als dat niet werkt en als 'het' (de schijf vermoed ik) heeft een jumper, verwijder de jumper dan gewoon.

Als ook dat niet werkt probeer dan de RAW-schijf te formateren door NTFS van het windows systeem te gebruiken.

(hebben ze het hier over hun progje dat je onderaan kan downloaden ? ? ? - 'k kan het ook niet volgen - gezien dit allemaal staat onder de titel van de pagina: hoe een RAW-schijf naar NFTS converteren, vermoed ik dat het progje onderaan er idd voor dient.

 

'k hoop dat je er wat mee vooruit bent en dat er nog iemand is die je er verder mee kan helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm niet makkelijk,

dus met easeus dit hier volgen : http://www.easeus.com/datarecoverywizard/recover-raw-drive.htm

maar er staat op dat ik de data moet overschrijven op een andere schijf en de data heb ik niet nodig...het is gewoon een kwestie van terug mijn ntfs schijf te herstellen.

er zijn nog zulke vragen op verschillende forums heb ik gemerkt,maar de oplossing Hmmm,moeilijk.

dus jij ziet hier een probleem die kan opgelost worden Passer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er toch niets op de schijf staat dat je moet bewaren zou ik het minstens proberen - je verliest er tenslotte niets mee toch? (als jij tenminste aan de uitleg uit raakt)

 

Je schreef: "de harde schijf is RAW en kan niet geformateerd worden" - euh... waaruit blijkt dat de schijf niet geformateerd kan worden?

 

edit: 'k vond net dit nog: http://www.format-recovery.com/data-recovery/convert-raw-to-ntfs.html

 

Er staat een progje om ook je oude data te recoveren - maar die fase kan je overslaan (of eventueel toch maar uitvoeren)

Bij stap 4 staat dan: Click "Fix Drive" to recover RAW drive.

Blijkbaar is het daarmee zo simpel...

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

of was ze even buiten gebruik? probeer nog eens zou ik zeggen

Eset blijft gewoon het zelfde zeggen :hmmmm:

Welke AV heb jij???

mvg

Virustotal geeft wel geen melding..is wel meer als één jaar oud!!!

https://www.virustotal.com/nl/url/23355383d6fe422c8b8add9d99faa3796fd0accff80644dc885a6cd6bce1affc/analysis/

aangepast door fcbbrugge
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.