Ga naar inhoud

Plots vreemd geluid uit laptop


Duelen

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

 

Sinds kort maakt mijn laptop een heel vreemd en luid geluid. Het gaat om een Toshiba 

Eerder maakte hij al wel eens meer geluid dan normaal, maar deze keer was het echt een hard en storend geluid, dat zelfs heel wat mensen rondom mij konden horen (op 10 meter afstand zeg maar).

 

Ik heb de laptop toen meteen uitgeschakeld, maar weet verder niet wat ik eraan kan doen.

Het geluid is intussen nog eens opnieuw gekomen, maar verdween vanzelf ook weer na verloop van tijd.

 

De laptop is 2 jaar oud en staat misschien wat te vol? 

C schijf: 40 GB beschikbaar van 170 GB

D schijf: 145 GB beschikbaar van 294 GB

 

Voor de rest is het wel zo dat ik heel vaak veel tabbladen open heb staan voor mijn werk (echt 15-20) en dat ik de laptop heel vaak in slaapstand zet (om zo snel terug verder te kunnen werken aan lopende projecten). Kan dat er mee te maken hebben?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk of je op youtube een filmpje kunt vinden hoe bij jouw laptop de fan gereinigd moet worden. Sommige gebruikers blazen er met een busje perslucht in.
Je moet wel precies de kuiste laptop vinden, want verschillende types, ook al lijken de nummers op elkaar, kunnen toch heel verschillend opgebouwd zijn. Van mijn eigen Asus hoef ik maar 6 schroefjes los te maken om bij de fan te komen. Van die van mijn zoon, met een typenummer dat er erg op lijkt, moet letterlijk de hele laptop uit elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duelen,

 

graag de volledige type-aanduiding van jouw Toshiba ? ...

 

Bijkomend mag je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link (GEEN tekstbestand dus ! ...) hier in je topic posten:

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik denk te zien is dat het te doen moet zijn voor iemand die handig is en zich daarmee vertrouwt. Anders zou ik er niet aan beginnen. Ik vind mezelf best wel handig en heb de laptop van mijn zoon proberen te repareren door de losse powerplug te solderen. Ik moest toch met hangende pootjes naar de reparateur. Gelukkig had hij het niet druk en wilde me helpen, want meestal begint hij niet aan laptops waar een ander al aan geschroeft heeft. Kostte met toch weer € 145 om een nieuwe controller chip te laten plaatsen.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Veng (en Asus), jammer genoeg ben ik allesbehalve handig, dus aan zo'n klus durf ik eerlijk gezegd niet te beginnen. Soms hoor ik het geluid een hele dag niet op de laptop, soms komt het 3x x aantal minuten op een uur...

 

Weet niet goed wat ik ermee moet, want heb m'n laptop echt elke dag nodig voor m'n werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het je fan is gaat deze er vroeg of laat toch mee stoppen. Dan kun je beter zelf het moment bepalen om hem naar de reparateur te brengen dan af te wachten. "Murphy's law" zegt namelijk dat het defect altijd op het meest ongelegen moment komt.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.