Ga naar inhoud

Update melding in start menu, maar geen updates?


ricje20

Aanbevolen berichten

Heya!

 

Ik heb Windows 7 Home Premium geïnstalleerd, en probeer naar Windows 10 te updaten. Alleen ren ik tegen een probleempje aan en het lukt niet.

Tegelijkertijd geeft het Windows start menu updates aan (zie screenshot) terwijl er geen updates beschikbaar of te installeren zijn.

 

Er staat geen windows 10 upgrade icoon (zie screenshot 2) in het start menu, ik heb al in configuratiescherm bij systeemvak pictogrammen gekeken en hij staat nergens.

 

Een handmatig programmatje gedownload van de windows site om naar windows 10 te upgraden zegt dat windows versie niet goed is, terwijl het zeker wel goed is.

 

Ik hoop iets terug te horen!

 

Groetjes,

 

Ricje20

post-8103-0-94810000-1446224458_thumb.pn

post-8103-0-38970900-1446224463.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb Windows 7 Home Premium geïnstalleerd

 

 

 

 

Ik dacht toen ik bovenstaande las dat die installatie recent gebeurd was...... niet dus.

Ging het om een Windows 7 NL installatieschijf of een andere taal?

 

Ga eens naar configuratiescherm-> Windows Update en laat eens zoeken naar Updates. Wat levert dat op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om de GetWIndows10App van support microsoft

als ik de probleemoplosser daar draai kom je in de GetWindows10App (handmatig programma)

die gaat dan zoeken naar problemen en zegt dan dit (screenshot 1, Unsupported)

dan klik ik op volgende en dan komt hij op dit scherm (screenshot 2, Not up to date)

en dan komen we terug op de reden van mijn post, de "phantom update" die niet bestaat ;p

post-8103-0-10231600-1447237270_thumb.pn

post-8103-0-17427100-1447237274_thumb.pn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.