Ga naar inhoud

info/help


malee

Aanbevolen berichten

Hallo, wie kan mij helpen. ik heb een werk computer, niet zoals een normale computer met een systeemkast maar alles in èèn. Ik heb een onderhoudscontract en kunnen ze in mijn systeem vanaf een afstand en daarvoor heb je een wachtwoord e.d. nodig. Nou heb ik ze al paar keer betrapt dat ze in mijn systeem zaten zonder dat ze met mij akkoord waren ingelogd. En 1 keer dachten ze dat ik het contract niet had betaald, gingen ze de systeem afsluiten en uitzetten. En toen ik ze erover belde zeiden ze oh, je hoeft alleen  te ressetten. Dan doet ie het weer. Ik vond het zo vreemd en ik vertrouw het niet en heb het gevoel dat zij mij oplichten en laten betalen voor iets wat zij zelf expres doen. Ik heb achter op de computer 2 zwarte usb stick gezien en die mochten er absoluut niet uit.  Zelfs toen ik een nieuwe computer kreeg, toen mijne kapot was en in de maak ging, mochten ze er niet uit. Nu vraag ik me af of het aan die dingen ligt en zo toegang hebben tot mijn systeem. 

Sorry voor het lange verhaal, maar zou heel graag info willen. Want ik heb de neiging om het eruit te halen maar ben dan ook bang dat mijn systeem gaat plat liggen... wat moet ik doen en wie weet oplossing of informatie over zoiets.  Help me please! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid: het is een computer van je firma (een werkcomputer) ? En je hebt een onderhoudscontract ? Bij wie heb je dat onderhoudscontract dan ? Is dat bij je firma of bij een externe aanbieder ? Lijkt me vreemd dat je voor een PC van de firma, zelf zou moeten betalen voor het onderhoud en de hulp-op-afstand ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen computer van de firma zelf. Ik heb een eenmanszaak en had ooit die computer gekocht van diezelfde firma en daar heb ik een onderhoudscontract op van diezelfde firma.

Ze helpen me als ik bel voor problemen dan gaan ze dus inloggen via teamviewer ofzo maar heb ook vaak gemerkt dat me muis beweegt en hun bezig zijn. En die ene keer gewoon de hele systeem uit hebben gezet. Computer viel gewoon uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien ze Teamviewer gebruiken zonder jouw toestemming, zijn ze natuurlijk niet goed bezig. Om dit te vermijden, zou ik Teamviewer verwijderen van je PC. Dan is er geen link meer mogelijk (ook als ze je code kennen). Indien je dan problemen mocht hebben, kan je Teamviewer opnieuw downloaden en de externe firma pas dan de toelating geven om je PC - via dit programma - over te nemen. Sowieso zou ik een bedrijf dat zonder toelating rondneust op je PC niet echt vertrouwen, maar misschien hebben ze daar wel een goede verklaring voor. Maar die zou ik dan toch wel zelf eens willen weten, als ik jou was ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal dat enkel kunnen ontdekken door deze gewoon te verwijderen. Via de USB-sticks zou men (eventueel) wel de PC kunnen benaderen, maar als je dan Teamviewer verwijdert ... hebben ze geen toegang (ook niet als ze de code kennen) tot de informatie en je bestanden. Weg met die USB sticks ... en je weet meteen of je ze nodig hebt of niet. Mij is alvast deze methode niet bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.