Ga naar inhoud

Win Server 2012 essentials - Foutieve DNS opstelling


Michel414

Aanbevolen berichten

Beste PC-Helpforum,

 

Ik heb hier een windows 2012 essentials server out of the box met het volgende probleem:

 

Na installatie van Direct Access en VPN is de server niet meer 'zichtbaar' op het lokale netwerk.

Voor de installatie kon men nog met de Access client product informatie invoeren in de SQL database, na de installatie krijg ik fout meldingen alsof de instance of de server zelf niet bestaat. Ook de 'Shares' of de gedeelde mappen zijn niet meer toegankelijk op het lokale netwerk.

Kan iemand mij adviseren wat ik precies verkeerd heb gedaan?

 

Opstelling:

- 1xBBOX3 (geen andere routers)

- 1xProliant ML350 met win server essentials 2012 (geen andere servers)

 

Roles & Features:

Deze heeft de OS zelf geïnstalleerd:

AD CS

AD DS

DNS

File and Storage Services

IIS

NAP

 

Volgende rollen heb ik zelf toegevoegd:

Fax Server

Print Services

 

+Anywhere Access

 

Hierna heb ik de microsoft tutorial gebruikt om Direct Access + VPN te installeren.
Waarna volgende symptomen zich voor hebben gedaan:

- SQL server niet meer bereikbaar

- File Services niet meer bereikbaar

- SSID van het netwerk is niet meer de naam van het domein

- Access Anywhere is nog steeds bereikbaar?!

 

Andere belangrijke scope informatie:

- De server heeft een vast IP

- Ik heb een domeinnaam die naar mijn vast IP verwijst van Proximus (Getest met access anywhere)

- Ik heb geen andere configuraties uitgevoerd op het netwerk of op de server buiten wat ik hiervoor vermeld heb.

 

*Access verbinding op de afbeelding gebruikt ODBC om een verbinding te maken op de server

 

 

 

 

post-34404-0-25815300-1447936665.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.