Ga naar inhoud

Laptop wifi upgrade van alleen 2,4gHZ naar zowel 2,5 als 5gHZ


ImeDekker

Aanbevolen berichten

Beste PC Helpforum

 

Ik heb op het moment een laptop met alleen de optie om wifi van 2,4gHZ te ontvangen, ik wil hem zelf gaan upgrade door er een nieuwe kaart in te stoppen. Zelf heb ik al vaker me mobiel uit elkaar geknutseld om er bijvoorbeeld nieuwe schermpjes of andere dingen in te vervangen en dat ging hartstikke goed, echter heb ik nog nooit aan me laptop geknutseld en vraag me af of mijn volgende plan mogelijk is en of dat moeilijk is.

 

Ik heb in mijn laptop de volgende wifi adapter zitten ; 

 

Qualcomm Atheros AR956x Wireless Network Adapter

PCI-sleuf 3 (PCI-bus 2, apparaat 0, functie 0)

 

Op het internet heb ik de volgende kaarten gevonden die dus ook ondersteuning geven voor het 5ghz netwerk omdat ze de ac mogelijkheid hebben ( klopt dit???) 

 

WPEA-352ACN

802.11ac/b/g/n Mini Card, Qualcomm Atheros QCA9880-BR4A, 3T3R

 

WPET-232ACN

802.11ac/b/g/n Mini Card, Realtek RTL8812AE, 2T2R

 

WPEA-351AC

802.11ac/a/n Mini Card, Qualcomm Atheros QCA9880, 3T3R

 

WPER-176AC

802.11ac/a/n Mini Card, MediaTek MT7610E, 1T1R

 

Nu vraag ik me af welke kaart zou ik moeten kopen en welke is het beste. Zouden ze überhaupt in me laptop passen en werkt het dan ook allemaal?? Of zijn er misschien ook andere mogelijkheden die beter zijn.

 

Ieder geval alvast ontzettend bedankt voor het advies, ik hoop dat ik er uiteindelijk iets vets mee kan gaan doen!!!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ime Dekker

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.