Ga naar inhoud

Groep contactpersonen maken in Outlook2016 lukt niet


Janosh

Aanbevolen berichten

Via "Nieuwe item" naar "Groep contactpersonen" heb ik een groep samengesteld en deze opgeslagen. Bij een nieuw bericht typ ik de naam van die groep en die wordt herkend. Als ik dat bericht vervolgens verstuur krijg ik de boodschap "De groep contactpersonen waaraan dit bericht is gericht moet geadresseerden bevatten Voeg tenminste één geadresseerde toe". Als ik op het +-teken van de groepsnaam klik krijg ik de boodschap "Kan de opgegeven bewerking niet uitvoeren. De geselecteerde opdracht is niet geldig voor de geadresseerde. Er is een fout opgetreden bij het uitvouwen van de lijst. De lijst is niet volledig uitgevouwen". De groep blijkt ook leeg te zijn.

Wat doe ik verkeerd?

aangepast door Janosh
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Outlook 2016 gaat het zoals ik in de beginpost heb verwoord. Dus Start > Nieuwe items > Meer items > Groep contactpersonen. Daarna gaat het vijwel hetzelfde als bij de 2010 en 2013 versie.

Dus ik heb de groep aangemaakt zoals uitgelegd in de link(s) die jij aangaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een knop nieuwe groep contactpersonen ter beschikking in Outlook 2016 hoor.

 

post-9560-0-18884500-1448523735_thumb.pn

 

 

Als ik er op klik krijg ik een venster zoals hieronder waar ik op Leden toevoegen klik.

Dan klik je op de gewenste invoegmethode zoals adresboek, outlook- contactpersonen of nieuwe e-mail contactpersoon.

Ook geef je een naam aan de groep, klik op opslaan en sluiten.

 

post-9560-0-85816900-1448524259_thumb.pn

 

Dan klik je op nieuwe e-mail, in dat venster klik je op Aan..., het venster contactpersonen opent.

Selecteer dan de naam in het venster contactpersonen die je zojuist aan de groep gegeven hebt.

Geef het onderwerp in en typ de tekst die je wil versturen, klik op verzenden.

 

Heb zelf de drie mogelijkheden getest ( adresboek, outlook- contactpersonen en nieuwe e-mailcontactpersoon) en bij mij alvast geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeerde via PrtSc in Paint te laten zien hoe het er bij mij uitziet, maar dan krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden (geen toestemming voor afbeeldingsextensie).

Hoe kan ik het je wel laten zien? Het ziet er in ieder geval anders uit, de tab "Nieuwe groep contactpersonen" zoals bij jou heb ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I Het ziet er in ieder geval anders uit, de tab "Nieuwe groep contactpersonen" zoals bij jou heb ik niet.

 

 

Ik ga dan ook eerst links beneden op contactpersonen klikken zodat ik het venster contactpersonen voor me zie.

 

Ook heb ik jouw afbeelding in vorig bericht de zichtbare e-mailadressen verwijderd ter voorkoming van spam.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.