Ga naar inhoud

excel formule ALS DAN en/of verwijzing naar kolom


cees66

Aanbevolen berichten

beste forumleden,

 

ik heb een vraag mbt excel en formule toepassing;

ik zou het volgende in excel willen laten berekenen maar ik weet niet of dit in excel uberhaupt mogelijk is. Het betreft het volgende;

 

ik heb in excel in tabblad 1 in een kolom (A) een lijst gemaakt met productomschrijvingen, daarachter in een kolom (B) de prijs van het product.

Op een apart tabblad een factuur gemaakt met daarbij in een kolom de gegevens gevalideerd van het product waarbij ik kan kiezen uit de lijst van de productomschrijving.

Echter zou ik graag, wanneer ik een bepaald product kies ook direct de op tabblad 1, ingevoerde prijs (behorende bij het gekozen product) willen laten tonen, waarbij er dus automatisch gekozen wordt voor het geselecteerde product. Als ik de volgende keer een ander product kies, dan verschijnt ook automatisch de prijs erachter. Wele formule moet ik hiervoor gebruiken?

 

PS; ik werk met Excel 2013

 

PS2; ik ben geen computer-nerd maar ook geen digibeet, beetje kennis van excel heb ik maar zeer summier) 

 

Gr. cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, besluit ik dat het probleem opgelost is en wordt het topic afgesloten ... mocht je het topic willen heropenen, stuur dan eventjes een privébericht naar mij of naar één van de andere teamleden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.