Ga naar inhoud

Overstappen van Scarlet naar Proximus?


Niang1907

Aanbevolen berichten

Beste mensen, 

 

hopelijk kan iemand mij verder helpen... 

 

Ik wil graag overstappen van Scarlet naar Proximus maar weet niet of dit mijn problemen zal oplossen? 

 

Thuis bij mij maak ik gebruik van kabel internet (kabel van van de bbox-2 modem getrokken naar de computer) en mijn maximale datasnelheid is 16-17 mbps. 

 

Deze snelheid zou ik ook graag in mijn tuinhuis willen ontvangen maar met een standaard WiFi-repeater (2.4 GHz) lukt dat niet; maximale datasnelheid in het tuinhuis met een WiFi-repeater schommelt tussen de 0,17 en 0,60 mbps, dit is om gek van te worden!!! :eek:

 

Om een idee te geven hoe het eruit ziet, zie planning (foto) in bijlage of hieronder:

 

 

POWERLINE (planning).png

 

De modem (bbox-2) staat in de veranda en er is +- 35 meter afstand van en naar het tuinhuis. Maar het tuinhuis heeft verder ook nog eens dikke muren wat de snelheid belemmert. 

 

Eerst dacht ik om een RJ45 netwerkkabel te verlengen van de bbox-2 tot het tuinhuis (graven in de tuin en verlengen tot in het tuinhuis) maar na lang zoeken heb ik een tip gekregen om te werken met Powerline Adapters. Wat denken jullie hiervan? 

 

Zal zo'n Powerline Adapter de snelheid die ik thuis bereik (+- 16-17 mbps) ook exact doorgeven aan het tuinhuis? Of zal er toch een groot verschil zijn zoals bij de WiFi repeater? :S

 

Dit is mijn 1ste vraag; Vraag 2)

 

Ik heb dus een "bbox-2" staan in de veranda, kan iemand mij uitleggen wat vooral het verschil is tussen een bbox-2 en bbox-3? Stel als ik een bbox-3 laat installeren, zal het probleem dan opgelost zijn in het tuinhuis? 

 

Vraag 3) Van Scarlet kreeg ik te horen dat ze sinds kort overgeschakeld zijn naar obox-3 ofzo? Wat is het verschil met obox-3 en bbox-3? 

 

Vraag 4) Met Scarlet haal ik dus maximum 16-17 mbps (op papier kan je maximaal 30 mbps bereiken met Scarlet), stel als ik naar Proximus zou overschakelen (waar je maximum 70 mbps mee kunt bereiken); zal mijn datasnelheid alsnog hoger zijn dan wat ik nu heb of niet? En hoe kan ik dit nagaan?

 

Extra tips en adviezen zijn meer dan welkom   :wink:

 

Bij voorbaat dank, 

Melissa

post-34671-0-22810500-1449419569_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt op dat je je vraag op meerdere fora post, lees er even onze forumregels op na om te weten waarom we op PCH geen voorstander zijn van het gelijktijdig posten van vragen op meerdere fora.

Nu is het uiteraard onze grootste bezorgdheid dat jij zo snel mogelijk tot een oplossing komt, daarom gaat dit topic "on hold" zodat jij je ten volle kan concentreren op de vragen / tips op het andere forum.

 

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.