Ga naar inhoud

Backup Windows 10 is onvolledig


verelst45

Aanbevolen berichten

Beste

 

Na het maken van een backup naar een externe HD heb ik gemerkt dat Windows 10 niet alle bestanden overzet. Zo zijn er allerlei mappen waarin slechts een gedeelte van de bestanden staan op de externe HD (bv. 14 foto's i.p.v. 81,...). Ook zijn er op bepaalde plaatsen submappen niet aanwezig. Zelf ben ik een leek in deze zaken. Kan iemand me a.u.b. vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen?

 

Ik weet niet of alles relevant is, maar hieronder vindt u nog wat bijkomende informatie:

-De externe HD heeft 1TB geheugen. Een tekort aan geheugen is onmogelijk, want de huidige backup bedraagt slechts ca. 171GB.

-Hoewel het probleem zich ook bij de dagelijks gebruikte mappen voordoet, ontbreken er meer bestanden die "verder weg" staan. Hiermee bedoel ik bestanden en mappen van vroegere PC's.

-Op de interne HD van mijn PC (laptop) zijn wel alle bestanden zichtbaar. Het is immers zo dat ik de verschillende aantallen opgemerkt heb (via vergelijking Windows verkenner).

-Ik weet dat je mappen kunt toevoegen en verwijderen bij Windows 10 backup. Hier kan echter het probleem niet liggen. De mappen staan er immers tussen en Windows kopieert dan ook die mappen, maar dan onvolledig.

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga naar instellingen --> Bijwerken en beveiliging --> Back-up.

 

Automatisch back-up maken van bestanden staat "aan". Dit gebeurt elk uur (standaard) en back-ups bijhouden "voor altijd" (standaard). Bij "back-up maken van deze mappen" staan alle "gewone" mappen, zoals bv. c:\users\... Documenten. Bij "deze mappen uitsluiten" staan geen mappen. Over het algemeen de standaardinstellingen dus.

 

Voor de rest zie ik bij de "geavanceerde instellingen" niet meer informatie staan dan al in bovenstaande alinea staat. Of moet ik toch nog elders instellingen aanpassen?

 

Om de back-up te maken, klik ik gewoon op "nu backup maken".

 

Alvast bedankt!

aangepast door verelst45
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Automatisch back-up maken van bestanden staat "aan". Dit gebeurt elk uur (standaard) en back-ups bijhouden "voor altijd" (standaard). 

 

 

Ik gebruik de ingebakken back-up van Windows niet maar ik vermoed dat er telkens alleen een back-up gemaakt wordt van dat gene wat vernieuwd is.

 

Je heb verschillende back-up mogelijkheden en vermoedelijk maak je gebruik van een incrementele back-up of een differentiële back-up.

Er is dan 1 volledige back-up en en alle andere incrementele back-ups nodig om alles terug te plaatsen.

Meer lees je hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de feedback. Zoals u zegt, leek het mij ook op het eerste zicht dat MS enkel de gewijzigde of nieuwe bestanden kopieert. Het rare is echter dat:

-Enerzijds voor wat betreft de dagelijks/frequent gebruikte mappen, ontbreken er (enkele maar niet allemaal) de nieuwste bestanden. Omgekeerd dus...

-Anderzijds voor wat betreft de oude mappen: Er zijn er bij die al ca. 10-15 jaar onaangeroerd zijn gebleven en toch wordt er slechts een gedeelte van de bestanden gekopieerd. Dat is dan in mappen die wat "verder weg" zitten. Hiermee bedoel ik bv. in een map documenten-->backups-->users-->...-->oude PC...--->bestanden van... --->pictures-->2003-->...

 

Ook heb ik ondertussen het volgende geprobeerd:

1. Bij backup windows 10 de externe HD niet meer laten gebruiken voor de backups;

2. De volledige backup gewist van de externe HD;

3. Opnieuw de externe HD gekozen als backupstation;

4. Backup opnieuw volledig op de externe HD gezet

--> Dit alles ook zonder succes. En het valt ook op dat Windows backup steeds dezelfde bestanden niet kopieert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.