Ga naar inhoud

Geruis/Buzzing probleem met microfoon


BelgianCat

Aanbevolen berichten

Gegroet helden en heldinnen van het pc-helpforum,

 

De computer die ik nu heb heb ik al minstens een 3-tal jaartjes, en vanaf het begin (denk ik) heb ik altijd al een probleem gehad met geruis.

Iedere keer als ik een microfoon instak, was er een constant geruis. Sommige microfonen hadden een hardere ruis dan anderen.

Ik dacht altijd dat het gewoon was omdat het goedkope microfoontjes waren, maar blijkbaar ligt het daar dus helemaal niet aan, want als ik diezelfde microfoon in een andere computer steek, is er geen enkele vorm van ruis.

 

Ik heb dan wat gegoogeld, maar nooit echt iets aan gedaan. Ik geloof dus dat het iets in vanbinnen in de computer, maar ik weet niet precies wat het is.

Iets wat interessant is, en dus ook het vermoeden versterkt (dat het de computer zelf is) is het feit dat als de microfoon met de bijhorende knop gemute wordt, er nog altijd een geruis merkbaar is.

Ik ben geen kenner van fancy geluidstechnieken, maar misschien helpt de onderstaande video misschien? Zoals je ziet in de video is de microfoon volledig gemute(via een knop op de microfoon, niet via audio devices)  maar vanaf ik in "Voicemeeter" rond -18.4 dB kom, zie je de kleine "spikes".

Ook als ik Audacity open, dan zie je de spikes bovenaan.

 

Dus, wat zou het probleem kunnen zijn?

 

Alvast zeer bedankt !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.