Ga naar inhoud

punt wordt komma


grijzegeus

Aanbevolen berichten

hello,

 

ik werk met msoffice 2013, onder win8.1

 

het probleem is: in Excel en PowerPoint wordt, als ik het numeriek klavier gebruik, de punt omgezet in een komma. dit is niet het geval in Word en outlook.

mijn toetsenbord staat wel ingesteld op Belgisch punt (zie bijlage)

 

heeft iemand raad?

dank en groeten

grijzegeus

pptaal.docx

taalword.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan sento en bucky,

allebei bedankt voor de reactie en ik heb intussen ook wat verder gezocht en vond het volgende:

Ga naar je START-toets, kies INSTELLINGEN, CONFIGURATIESCHERM en dubbelklik op het pictogram LANDINSTELLINGEN. Open het tabblad GETAL en tik in het veld DECIMAALSYMBOOL een punt in.

Bevestig met de knop TOEPASSEN. Tik je nu een getal in Access (of Excel) in en gebruik je de decimaaltoets, dan krijg je een punt te zien. Je kan deze instelling zelfs wijzigen terwijl je programma nog geopend is: de aanpassing zet zich onmiddellijk door!

en ja dat werkt!!!!! ook in PowerPoint

toch bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan bucky en sento bedankt voor de reactie.

ik heb ook wat verder gezocht en vond het volgende en ja het werkt!!!!!

toch bedankt.

Ga daarvoor naar je START-toets, kies INSTELLINGEN, CONFIGURATIESCHERM en dubbelklik op het pictogram LANDINSTELLINGEN. Open het tabblad GETAL en tik in het veld DECIMAALSYMBOOL een punt in.

Bevestig met de knop TOEPASSEN. Tik je nu een getal in Access (of Excel) in en gebruik je de decimaaltoets, dan krijg je een punt te zien. Je kan deze instelling zelfs wijzigen terwijl je programma nog geopend is: de aanpassing zet zich onmiddellijk door!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.