Ga naar inhoud

McAfee wou niet realtime scannen - opgelost, maar vrees malware


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Lang geleden dat ik nog eens bij jullie langskwam. Mooi opgefriste website trouwens!

 

Enkele dagen geleden had ik een probleem met McAfee SecurityCenter. Het Realtime scannen stond uit, en als ik op "Inschakelen" klik, dan werd er ingeschakeld doch in een fractie van een seconde opnieuw uitgeschakeld. Weet dat we hier zo'n half jaar geleden met een encryptievirus te kampen hebben gehad, waarbij de complete computer om zeep was (herformatteren, ...). Begrijpelijk dan dat het niet opstarten van de virusprotectie een nogal traumatische ervaring wordt  :(

 

Bijkomend vreemde fenomeen was dat als ik het netwerk uittrek ("gezonde" reflex neem ik aan), en ik dan het Realtime scannen probeer aan te zetten, dat het dan wel prima lukt. En dat er tenslotte ook nog (toevallig?) een file corrupt was (een incopy bestand).

 

Anyway, ik heb McAfee Virtual Technician losgelaten op het systeem (na reboot, dus met Realtime scannen dat niet kon worden opgestart), en deze vond blijkbaar al snel dat er iets mis was. De tool heeft automatisch een herstelling uitgevoerd, wat blijkbaar gepaard ging met een upgrade van McAfee, en daarna was het probleem van de baan.

 

OEF. Maar de schrik zit er hier goed in, dus zou ik toch op jullie expertise even beroep willen doen om te helpen checken of er eventueel nog zaken niet in orde zijn. Een cleanup en healthy check zou ik erg appreciëren. Als jullie zich echter niet geroepen zouden voelen om dit te doen, omdat er nu eigenlijk geen probleem meer is, dan begrijp ik dat natuurlijk wel.

 

Vriendelijke groeten,

 

habhab

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je buiten het gedrag van McAfee nog andere "rare" dingen gemerkt bij het gebruik van de pc?

Programma's of windows zelf die niet helemaal normaal reageerden (of iets dergelijks)?

 

We kunnen alvast een standaard controle doen naar malwarebesmettingen.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie Wabbit,

 

Er zijn op dit moment geen andere "rare" dingen gemerkt op de computer. Nadat ik McAfee weer werkende heb gekregen, is alles eigenlijk zoals vroeger. Applicaties draaien normaal, geen files die corrupt zijn. Dus waarschijnlijk is er niets aan de hand.

 

Ik heb rsit even losgelaten op de computer. log.txt in bijlage.

 

Greetz,

 

habhab

 

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets abnormaals te zien maar we gaan de standaard procedure volgen en toch wat verder kijken.

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).
 
Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.
De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Voeg dit logje toe aan je volgend bericht.
Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[C0].txt.
 
Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een "proper" logje.

Je systeem is clean.

Het euvel van McAfee heeft je dus niet opgezadeld met een besmetting.

 

Download 51a5ce45263de-delfix.png Delfix by Xplode naar het bureaublad.

 

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

 

 

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp  afsluiten.
Klik hiervoor bovenaan op modereer onderwerp en vervolgens op sluiten.

Nog veel computerplezier  :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.