Ga naar inhoud

Beperkte netwerktoegang (gele driehoek)


RobinhoM

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Sinds lange tijd kamp ik met een probleem met mijn netwerk thuis.

Wanneer ik aan het surfen ben, werkt mijn internet plots niet meer en krijg ik de melding 'beperkte netwerktoegang'. Meestal kan ik opnieuw verder surfen na 15 seconden of na dat ik mijn verbinding verbreek en opnieuw connect. 

 

Na veel online gezocht te hebben, kwam ik volgens mij bij een mogelijk oorzaak. Namelijk dat mijn 'standaardgateway IP verschilt met het DNS IP.

 

Zou dit een oorzaak kunnen zijn, en hoe kan ik dit namelijk oplossen?

 

Anderzijds is het misschien omdat mijn router verkeerd geconfigureerd is, gezien het feit dat ik telkens maar voor 15 seconden 'offline' ben van mijn verbinding en dan terug verbinding krijg.

 

Alvast bedankt.

post-35345-0-21637000-1453473897.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk niet de bedoeling om dit dagelijks te doen maar het kan geen kwaad om de modem/router te resetten.

Het resetten (of herstarten) van de modem/router is trouwens de eerste tip die je krijgt van je provider als je melding maakt van een netwerkprobleem.

 

Oke, dan zal ik dit eens een kans geven. Ik laat weten wat het resultaat is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk niet de bedoeling om dit dagelijks te doen maar het kan geen kwaad om de modem/router te resetten.

 

 

Vanaf dag 1 dat ik internet heb (bijna 5 jaar nu) trek ik elke avond de stekker van het modem uit het stopcontact, dus volgens mij kun je dit gewoon wel dagelijks doen.

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik vertelde deze antwoorden aan mijn broer, die iets meer kennis van zaken heeft dan mezelf op dit vlak, en hij zei me dat ik niet zomaar de modem kan resetten. Dit zou niet lukken omdat een 'hoofdmodem' is verbonden aan mijn modem, en dat hij een niet zo eenvoudige configuratie van mijn modem heeft uitgevoerd in het begin. 

 

Klopt dit ongeveer?

aangepast door RobinhoM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het resetten van de modem/router door het uitschakelen van de stroom heeft normaal geen invloed op de instellingen.

Het zal wel het geheugen van de modem/router leegmaken en de stuurprogramma's en services opnieuw opstarten.

 

Als het probleem niet opgelost is met een herstart van de modem/router, stel ik voor dat je broer er eens grondig naar kijkt.

Hij heeft tenslotte ook de oorspronkelijke configuratie gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.