Ga naar inhoud

Error 0xc000000f bij opstarten (windows failed to start)


mani88

Aanbevolen berichten

Gisteren zonder probleem of enige foutmelding mijn laptop (Dell - Windows 7) afgesloten.

Vanmorgen wil ik deze terug opstarten en krijg meteen zwart scherm met volgende melding:

 

Boot Manager:
Windows failed to start. A recent hardware of software change might be the cause. To fix the problem:

1.Insert your Windows installation disc and restart the computer.
2.Choose your language settings, and then click "Next".
3.Click "Repair your computer."

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

Status: 0xc000000f

 

Ik geraak niet verder dan dit scherm en heb bovendien ook geen installatiedisk van Windows 7 (heb PC gewoon zo gekocht met Win7 al op geïnstalleerd, zonder DVD's erbij). Ik ken ook niet direct iemand met een Win7 PC dus kan ook geen Win7 DVD via iemand anders verkrijgen.

 

Wat moet ik doen om dit op te lossen?

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen..
 

aangepast door mani88
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een systeemherstelschijf aanmaken en zo proberen je computer te herstellen.

Alles info in deze link.

Het aanmaken van CD/DVD met het ISO-bestand voor herstel van Windows 7 64-bit is gelukt.

Het booten van de PC via deze CD/DVD vervolgens ook.

Echter, dan krijg ik meteen foutmelding: "Error loading operating system".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je foto's maken van de schermen die je ziet vanaf dat je de computer herstart om dan op te starten vanaf de gebrande schijf? Plaats die afbeeldingen dan in je volgend bericht.

 

Ik wou het nog eens opnieuw proberen om foto's te kunnen nemen en nu is het opeens wel gelukt.

Tenminste.. De laptop is opgestart vanaf de DVD en ik heb "Opstartherstel" kunnen uitvoeren maar het heeft niet gewerkt. PC start nog steeds niet op, nog steeds hetzelfde scherm met foutmelding.

 

Hieronder beschrijving en foto's van wat ik heb gedaan:

 

PC opgestart vanaf DVD.

 

Vervolgens werden er Windows bestanden geladen en kwam ik op onderstaand scherm terecht.

Opvallend: het is een scherm van Windows Vista, terwijl ik wel degelijk "Herstelschijf windows 7 64-bit" heb gedownload

 

post-1202-0-93494300-1453754264_thumb.jp

 

Vervolgens heb ik met bovenstaande instellingen op "Volgende" geklikt en kwam ik op volgend scherm terecht:

 

post-1202-0-56775400-1453754278_thumb.jp

 

In dit scherm heb ik op "Uw computer herstellen" geklikt, hierna verscheen hetvolgende:

 

post-1202-0-31576700-1453754260_thumb.jp

 

Ik klikte Windows 7 aan en vervolgens "Volgende". Hetvolgende gebeurde:

 

post-1202-0-95286800-1453754270_thumb.jp

 

Maar helaas.. zonder resultaat:

 

post-1202-0-90395000-1453754285_thumb.jp

aangepast door mani88
Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen herstelschijf gevonden die wél Windows 7 64-bit is.

De herstelopties gevolgd maar krijg op het einde melding dat er geen problemen zijn gevonden.

Gevolg: krijg nog steeds dezelfde foutmelding bij opstarten...

 

Gezien ik van al mijn documenten een recente back-up heb, overweeg ik Windows 7 gewoon opnieuw te installeren. Ik heb geen installatie disk maar kan Win7 gewoon online downloaden (https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows7). Echter, dan rijst er helaas alweer een ander probleem... ik moet op die download pagina product key ingeven en die is onleesbaar geworden op mijn computer (zie foto hieronder).. Kan ik de product key nog op een andere manier terugvinden? Ik weet dat ik dit kan terugvinden in "Systeemeigenschappen" van control panel maar dat gaat nu natuurlijk niet meer gezien ik PC niet kan opstarten...

 

post-1202-0-92585100-1453756807_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat het downloaden vanaf die link ook niet wil lukken omdat het hier over een merk- computer gaat, je krijgt dan een melding en het downloaden lukt niet.

 

Test de harde schijf eens.

 

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren. 
Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben. 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.