Ga naar inhoud

Ene laptop kan geen verbinding maken, andere wel


Visionaire89

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Zit sinds een paar dagen met een vervelend probleem. Ik kan me met een laptop (Windows 7) niet meer aanmelden op een draadloos netwerk hier in huis en nochtans heeft dat al de tijd daarvoor probleemloos gewerkt. 

Mijn GSM en andere laptop kunnen wel zonder probleem connecten dus het probleem zal zich bij de Windows laptop situeren. Als ik de internet kabel rechtstreeks in plug geraakt de laptop wel op het internet. Volgens apparaatbeheer werkt de draadloze netwerkadapter ook gewoon. De DNS cache wissen maakte ook geen verschil. 

 

Kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op het netwerkicoon in het systeemvak (rechtsonder naast de klok) klikt met de linkermuisknop, krijg je een lijst met beschikbare netwerken. Normaal gezien zou bovenaan moeten staan 'verbonden met jouw netwerknaam'. Als er staat 'niet verbonden' zoek je de naam van jouw netwerk in de lijst, klik erop en selecteer 'verbinding maken' (mogelijks wordt het wachtwoord van jouw netwerk gevraagd).

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit je met je laptop op dezelfde plaats als vroeger? Lukt het ook niet als je vlakbij de modem gaat zitten?

Misschien is er in je buurt een netwerk bijgekomen dat op hetzelfde kanaal zit, en waardoor je gestoord wordt. Dan zou je van kanaal kunnen veranderen.

Krijg je verbinding als je de beveiliging (tijdelijk!) uitschakelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je van wifi-kanaal verandert is afhankelijk van het merk van de modem. Meestal bereik je de setup-pagina door te surfen naar 192.168.1.1  of 192.168.0.1 en is een wachtwoord vereist. Dit alles vind je in de handleiding en het wachtwoord staat ook dikwijls op de achterkant van de modem. Je moet dan zoeken naar wireless network setup of zoiets, waar je dan keuze hebt uit meerdere kanalen.

Een lange uitleg kan je hier lezen.

Maar... als je zo dicht bij de modem en met verscheidene toestellen niet kan verbinden, lijkt er mij toch iets anders aan de hand, misschien laat het wifi-gedeelte van je modem het afweten. (interferentie geeft meestal snelheidsproblemen en NIET zozeer het geen verbinding kunnen maken)

Indien het over een huur-modem gaat (Belgacom, Telenet,...) kan je misschien best eens informeren bij je provider?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hier thuis 2 routers voor wifi staan. Ene die ik al lang had (Belkin: http://cdn2.pcadvisor.co.uk/cmsdata/blogentries/3218249/Belkin%20Play%20router_360.jpg) en sinds een paar weken ook nog ene van Telenet zelf (http://corporate.telenet.be/sites/default/files/modem.png) die zijn ze hier zelf komen installeren met hun 'helemaal mee tournee'.

Beiden hebben voordien altijd perfect gewerkt en er is hier bij mijn weten niet echt iets veranderd dus ik begrijp het echt niet. 

Zou ik dan contact moeten opnemen met Telenet? Vind het wat vreemd, aangezien ik wel op het internet zit dus daar ligt het volgens mij niet aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.