Ga naar inhoud

zoekfunctie adreslijst


deevvb

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik ben bezig met een adreslijst te maken op excel, met onder andere telefoon adres enz..

Nu doordat ik een grote lijst heb begint het zeer onoverzichtelijk te worden doordat ik altijd op en neer moet scrollen.

 

Nu vroeg ik mij af ofdat ik op een ander tabblad een zoekform kan maken. (iets zoals afbeelding in bijlage)

 

zodat ik bv 1 van de vakken invul de rest er automatisch bijkomt.

 

Bestaat er zoiets als dit of iets soortsgelijk?

 

Alvast bedankt!

post-35066-0-64609900-1454509356_thumb.j

post-35066-0-86343700-1454509537_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met vertikaal zoeken zoek je inderdaad naar de gevraagde tekst (bv. een naam), maar als die gevonden wordt kun je meteen ook de andere gegevens van die persoon opvragen en weergeven, als die gegevens tenminste min of meer logisch bij elkaar staan. Plaats hier eens een (voorbeeld)bestand met een aantal (eventueel fictieve) gegevens, dan kan snel beoordeeld worden of en hoe je de gegevens kunt opvragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deevvb,

op basis van de 2 jpg-bestanden die je gepost hebt, is onmogelijk een oplossing te bedenken.

Je wil gegevens opvragen van fabrikanten en van vertegenwoordigers, maar dan moet ook bij de namen aangeduid zijn of de betreffende persoon fabrikant of vertegenwoordiger is. Dat is niet het geval. Bovendien is niet duidelijk op welk blad en in welke cellen de namen en de gegevens behorend bij die namen, staan. Post eens een Excelbestand, dan zal het misschien duidelijker zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak in de bijlage een keuze in A2 of in A10, afhankelijk van het feit of je een fabrikant of een vertegenwoordiger wil selecteren.

 

Als je een keuze maakt in A2, krijg je in rij 2 alle gegevens van de fabrikant en in rij 5 die van de bijbehorende vertegenwoordiger.

Maak je een keuze in A10, dan verschijnen in rij 10 de gegevens van de gekozen vertegenwoordiger en in rij 13 die van de bijbehorende fabrikant.

 

Wil je alleen maar gegevens van een fabrikant en niet die van de bijbehorende vertegenwoordiger, of omgekeerd: alleen maar de gegevens van een vertegenwoordiger zonder die van de bijbehorende fabrikant er bij, dan kun je met alleen de rijen 2 en 5 volstaan. In rij 5 kun je dan vert.zoeken gebruiken.

 

deevvb.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Alpha,

 

Dit is presies wat ik zoek! hartelijk dank hiervoor.

Zou het toch nog mogelijk zijn om een kleine aanpassing te doen, want ik kan er zelf niet goed aan uit.

 

- ik heb nu mijn al mijn contacten toegevoegd maar er komen er niet meer dan 21 resultaten.

- Graag zou ik de lev. nr ook nog toevoegen aan de resultatenlijst.

 

Zou het mogelijk zijn om dit eens te bekijken welke code ik moet veranderen/toevoegen aub?

 

Alvast bedankt voor de moeite!

 

deevvb

post-35066-0-48786500-1455106035_thumb.j

post-35066-0-50310900-1455106165_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Selecteer A2 en klik bovenaan in het menu op "Gegevens".

Klik in de groep "Hulpmiddelen voor gegevens" op "gegevensvalidatie".

Vervang in het venster dat dan verschijnt onder "Bron" in de formule het getal 20 door het gewenste (een groter) getal.

Doe hetzelfde met A10.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.