Ga naar inhoud

Excel uitdaging :D


Jasper

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

 

Ik ben momenteel in Excel bezig om een paklijst te laten maken.

Als ik nu selecteer dat ik bepaalde onderdelen toe wil voegen aan een machine wordt er automatisch door middel van vinkjes aangegeven dan een artikelnummer nodig is. Nu wil ik eigenlijk dat zodra er een vink staat bij een artikel de cel waar het artikelnummer staat ook een kleurtje krijgt zodat het duidelijker is met aflezen.

 

De vink wordt gemaakt als er een 1 in de cel komt te staan dus misschien kan er dan wat gedaan worden dat als er in A1 en 1 verschijnt cel B1 een bepaalde opvulkleur krijgt. Kan dit?

 

 

 

Ik hoor graag van jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow dit is gelukt Excel kan dit zelf doen zonder dat je hier iets voor moet invullen.

 

Ik heb nog wel en andere vraag.

 

We maken gebruik van verschillende machine lengtes. Dit houdt in dat er bij een langere machine ook meer ondersteuning bokken nodig zijn.

 

Is er een formule waarmee ik kan aangeven dat wanneer ik ingeef lengte is 7000 mm dat er dan 4 bokken nodig zijn. (de cel met de lengte geef ik dan de naam lengte zodat deze in formules te gebruiken is) maar stel ik voer in 4000mm zijn er maar 3 nodig en bij 2000mm maar 2.

 

eigenlijk iets van

 

Als lengte = tussen 0 en 2000 = 2 als lengte = tussen 2001 en 4000 = 3 als lengte = tussen 4001 en 7000 = 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super bedankt!!

 

 Ik heb nog een uitdaging.

 

Het is me gelukt om met een vorm een knop te maken door er een hyperlink van te maken die gekoppeld zit aan een tabblad.

 

Maar nou wil ik dit ook graag maken maar dan in een lijst. Dus als ik dna uit de lijst blad 4 selecteer dan gaat die naar tabblad 4

ik heb een opzet bijgevoegd

 

 

Uitdaging.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jasper,

 

Het is wel leuk dat je steeds met uitdagingen komt, maar drie verschillende uitdagingen in één topic een beetje veel. Het is beter om voor elke uitdaging "vraag" een nieuw topic aan te maken, anders zijn we  straks het overzicht kwijt.

 

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.