Ga naar inhoud

probleem ontvangen en versturen van berichten met incredimail


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij af of we niet afgeweken zijn van mijn probleem die U in bericht N° 1 beschreven kunt zien.

 

Ik ben niet geinteresserd in Thunderbird maar in INCREDIMAIL WAAR IK GEEN BERICHTEN MEER KAN ONTVANGEN NOCH VERZENDEN.

 

EEN VAN UW MEDEWERKERS HEEFT OP EEN BEPAALD MOMENT VOORGESTELD OM THUNDERBIRD TE INSTALLEREN

 

Moeten we verder gaan met Thunderbird om het probleem met Incredimail op te lossen????

 

MVG

 

 

Je mag dan niet geïnteresseerd zijn in Thunderbird maar het is en blijft een mogelijke manier om naar de oorzaak van het probleem te zoeken.

 

Het is me niet duidelijk of het gmail account nu werkend is in Thunderbird en wat belangrijker is of het na een herstart nog altijd correct werkt.

Dus graag een antwoord op bovenstaande vraag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er werd wel gevraagd om "to import the MAIL SHIELD CERTIFCATE TO THE SEAMONKEY CERTIFICATE STORE."

 

Ik kon toch niet bij the SEaMonkey certifcate store komen zonder SeaMonkey te installeren.

 

Hetzelfde werd gevraagd voor THE BAT.

 

iK HEB DIT OOK GEINSTALLEERD MAAR OOK NU AL VERWIJDERD

 

HOE KON IK ERBIJ KOMEN ZONDER DIT PROGRAMMA OP MIJN pc TE INSTALLEREN?

 

Kunnen we niet proberen om Incredimail aan de praat te krijgen hetgeen mijn wens is.  Thunderbird wil ik niet gebruiken.

 

 

 

Met vriendelijke groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag dan niet geïnteresseerd zijn in Thunderbird maar het is en blijft een mogelijke manier om naar de oorzaak van het probleem te zoeken.

 

Het is me niet duidelijk of het gmail account nu werkend is in Thunderbird en wat belangrijker is of het na een herstart nog altijd correct werkt.

Dus graag een antwoord op bovenstaande vraag. 

 

 

Toch hadden we graag even  enkel op bovenstaande een antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gmail account werkt NIET in Thunderbird (niet verzenden noch ontvangen) Indien Thunderbird een middel is om problemen op te sporen laat ik het voorlopig nog op mijn PC staan.  Als ik een testbericht naar mijzelf stuur zie ik "vebonden met smtp.gmail.com" en blijft de blauwe lijn die de voortgang aangeeft van links naar rechts lopen en ongeveer  30 seconden later krijg ik steeds volgend bericht:  " VERZONDEN IS MISLUKT OMDAT DE WACHTTIJD VOOR DE VERBINDING MET UITGAANDE (SMTP) SERVER smtp.gmail.com is verlopen.  Probeer het opnieuw"

 

Moet ik misschien nog eens de link in Uw bericht N° 89 uitvoeren maar dan moet U mij eerst zeggen hoe ik in SEAMONKEY EN THEBAT kan komen zonder deze programma's te installeren op mijn PC.

 

Ik heb de ganse procedure van die link uitgeprint zodat ik morgen rustig kan werken daaraan en U op de hoogte houden.

 

Nogmaals oprechte dank voor Uw gewaardeerde hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik misschien nog eens de link in Uw bericht N° 89 uitvoeren maar dan moet U mij eerst zeggen hoe ik in SEAMONKEY EN THEBAT kan komen zonder deze programma's te installeren op mijn PC.

 

Er werd reeds meerdere keren aangehaald dat de stappen die beschreven zijn voor SeaMonkey en TheBat! voor jou NIET van toepassing zijn:

 

- bericht 97:

 

volg je de stappen die hier beschreven zijn voor Thunderbird, dit loopt tot en met figuur 14 ... LET OP: SeaMonkey en The Bat! zijn voor jou NIET van toepassing.

 

- bericht 102:

 

SeaMonkey heb je niet nodig, er werd trouwens ook nergens gevraagd om dit te installeren.

 

Je mag SeaMonkey dan ook verwijderen van je PC.

 

Ik herhaal dus nogmaals dat de stappen die hier beschreven zijn voor SeaMonkey en TheBat! voor jou NIET VAN TOEPASSING ZIJN !!!

 

Na het exporteren van het certificaat krijg je van Avast de melding:

 

56e096992f098-certtificaat.JPG

 

Dan volg je de stappen die hier beschreven zijn voor Mozilla Thunderbird, dit loopt tot en met figuur 14 ... LET OP: de procedures voor SeaMonkey en The Bat! zijn voor jou NIET van toepassing, jij volgt dus ENKEL de procedure die beschreven is voor Mozilla Thunderbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry vorig bericht verstuurd zonder te vervolledigen.

 

Dan heb ik de procedure  tot en met figuur 14 UITGEVOERD.

Toch even melden dat ik in figuur 14  OPTIONS, onder de lijn "ASK ME EVERY TIME" ( die aangestipt is) nog volgende lijn staan heb "  OCSP-responderservers vragen om de geldigheid van certificaten te bevestigen STAAT  AANGEVINKT.  iK HEB GEPROBEERD ZOWEL AANGEVINKT EN NIET AANGEVINKT MAAR DIT HEEFT GEEN ENKELE INVLOED OP DE TESTEN DIE IK IN THUNDERBIRD HIERONDER BESCHRIJF

 

Dan ben ik naar Thunderbird gegaan en heb ik een testbericht naar mijzelf gestuurd  (AVAST BEVEILIGT MIJN SYSTEEM)

 

Ik ontvang GOED MIJN TESTBERICHT maar eveneens ALLE MAILS die na 10/3 om 20:09 naar mij verstuurd werden.  ooK DE BEVESTIGING van mijn verzonden testbericht staat in de map "verzonden berichten"

 

Als ik nu Thunderbird afsluit  en opnieuw probeer een bericht naar mijzelf te sturen lukt het NIET MEER.  Omdat het verbinden met de imap server verlopen is na enige tijd.

 

Als ik nu echter mijn AVAST UITSCHAKEL en opnieuw Thunderbird open en opnieuw een testbericht verstuur lukt het weel maar het DUURT ONGEVEER 30 SECONDEN (chronometer) hetgeen veel te lang duurt.

 

Gedurende al deze tijd ZIJN IN MIJN FIREFOX EXTENSIES Avast Online Security en Avast passwords security UITGESCHAKELD GEBLEVEN.

 

MAG IK DIE FIREFOX EXTENSIES NU OPNIEUW INSCHAKELEN?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.