Ga naar inhoud

probleem ontvangen en versturen van berichten met incredimail


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

We kunnen nu wel stellen dat - na alle opruimingen - malware (en aanverwanten) niet de oorzaak meer kunnen zijn van de problemen met Incredimail. Hoe staan je account-instellingen van GMail in Incredimail ? Welke server in en server out-gegevens en welke poorten staan daar ingesteld ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij de gegevens betreffende de server:

1.  Server IN: imap.gmailcom  (ik heb ook geprobeerd met pop@gmail.com maar ook zonder succes)

2. Server UIT: smtp.gmail.com

 

Mijn  server is AANGEVINKT "Mijn server heeft verificatie nodig"

 

Server poorten:

1.  Postvak UIT: (SMTP): 465

2. Inkomende server (IMAP) 993

 

Beide servers hebben een beveiligingsaansluiting (SSL) nodig is voor beide ook AANGEVINKT.

 

Wat nu a.u.b.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij de gegevens betreffende de server:

1.  Server IN: imap.gmailcom  (ik heb ook geprobeerd met pop@gmail.com maar ook zonder succes)

2. Server UIT: smtp.gmail.com

 

Mijn  server is AANGEVINKT "Mijn server heeft verificatie nodig"

 

Server poorten:

1.  Postvak UIT: (SMTP): 465

2. Inkomende server (IMAP) 993

 

Beide servers hebben een beveiligingsaansluiting (SSL) nodig is voor beide ook AANGEVINKT.

 

Wat nu a.u.b.?

Een juiste schrijfwijze is belangrijk.

De server in moet zijn pop.gmail.com

De server poort voor inkomende server (pop3) is 995

 

De gegevens voor de server out zijn correct.

 

Je hebt toch bij de instellingen van de webmail de pop ingeschakeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn webmail staat zowel POP INGESCHAKELD VOOR ALLE E-MAILS MAAR OOK IMAP staat er INGESCHAKELD.

 

Ik heb nu in mijn webmail IMAP UITGESCHAKELD.   Ik heb mijn webmail zo ook geprobeerd en dit werkt ook perfect.

 

Ik ga terug nu naar Incredimail.

Ik verwijder mijn mailadres (dat niet funktionneerde) en voeg een nieuw adres toe :

 

Als server IN: HEB IK pop.gmail.com INGESTELD

 

Als serverpoort INKOMENDE MAIL  STAAT ER ALLEEN " inkomende mail (IMAP) 993  Ik krijg het beeld "serverpoort (pop3) niet te zien en kan dus dit ook niet instellen op 995.

 

Ik heb inkomende mail (IMAP) ingesteld op 995  i.p.v. 993 maar dit werkt natuurlijk nietH

 

oe krijg ik in Incredimail de serverpoort inkomede mail (pop3) te zien zodat ik die op 995 kan instellen?

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het automatisch configureren werkt niet ik krijg steeds melding dat dit mislukt is

Ik probeer dan zelf handmatig mijn mailadres te configurer maar na het invullen van mijn naam en mailadres klik ik op volgende en ik, krijg alleen de melding dat het mislukt is

 

Ik vind namelijk in de account wizard nooit het beeld waarin ik kan kiezen tussen POP3 of IMAP

Hoe kan ik dit vinden?

 

Moet ik, voor de server IN pop.gmail.com invullen of pop3.gmail.com en pport 995 i.p.v. 993

Link naar reactie
Delen op andere sites

iK HEB MET MIJN ANDER MAILADRES : xxxxxx@voo.be geen probleem om berichten te versturen maar die worden altijd doorgestuurd (dit wil ik zo houden) naar xxxxx@gmail.com maar die komen niet aan omdat ik die wizard POP3 of IMAP KIEZEN NIET KAN OPENEN.

 

Met mijn voo.be adres heb ik wel de POP3 automatisch ingesteld gekregen. ( maar bij voo.be is er geen SSL beveiliging mogelijk)

 

Ik ben overtuigd nu dat als ik mijn account gmail in POP3 kan brengen dat mijn verbinding dan wel zal lukken (met het portnummer 995 zoals U al eerder aangegeven hebt)

Wij zijn dicht bij de oplossing maar hoe kan ik van IMAP naar POP3 overschakelen in gmail?

aangepast door Asus
e-mailadressen verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.